الگوی پایه در خیاطی ؛ هر آنچه که باید درباره الگو پایه مادر بدانید! مجله مد و فشن روچی

الگوی پایه در خیاطی ؛ هر آنچه که باید درباره الگو پایه مادر بدانید! مجله مد و فشن روچی

اگر کسی گفت الگوی ما برای شخصی دوزی هم به هیییچ گونه تغییری احتیاج ندارد بدانید که متاسفانه با یک فروشنده‌ی دروغگو که فقطبه فکر تبلیغ محصول خودش میباشد روبه‌رو هستید ! این ادعا برای کار تولیدی و سری دوزی درست است اما برای شخصی دوزی خیر . در اصل بخش رضایت مشتریان این فروشگاه باید پر از نمونه دوخت و نظرات مشتریان باشد. اگر این گزینه در سایت یا پیج آنها موجود بود نشان میدهد که پروسه فروش الگوی آن فروشگاه آنقدر موفق و رضایت‌بخش بوده است که مشتری بعد از دوخت از الگوی خود راضی بوده و تصویر آن را از شدت رضایت برای آن فروشگاه فرستاده است.

  • البته توجه داشته باشید که الگوی پایه برای بالاتنه لباس های مجلسی با دیگر لباس ها تفاوت هایی دارد و به همین دلیل نمی توان از یک الگو مشابه برای یک مانتو و یک شومیز مجلسی استفاده کرد.
  • در این حالت ممکن است شما با توجه به نوع الگوی خیاطی که دارید نیاز به خرید پارچه بیشتری داشته باشید.
  • برای هر تکه از الگویتان اسم یا شماره بگذارید تا کارکردن با آن‌ها برایتان ساده‌تر شود.
  • اندازۀ الگوی پارچه‌ های نازک، متفاوت از اندازۀ الگوی پارچه‌ های ضخیم است.
  • کاغذ الگو خیاطی مهمترین ابزار یک خیاط است که با استفاده از آن می تواند الگو را روی پارچه پیاده کند.

همچنین این قابلیت را دارد که پیش از اقدام به برش پارچه، هرگونه تغییری که می خواهید روی الگو پیاده سازی کنید بدون اینکه به پارچه اصلی صدمه برسد. تمام خیاطان می توانند با کمک الگو بسیار حرفه ای و عالی خیاطی کنند. استفاده از الگو اشتباهاتی که ممکن است در زمان خیاطی به دلیل عدم تمرکز خیاط و یا اشتباه در محاسبات اتفاق بیفتد را به حداقل رسانده و الگو را به اندازه های مورد نظر خود تغییر دهید. الگوهای آماده در روچی برای تمامی افراد شامل آقایان، خانم‌ها، کودکان، نوجوانان، دخترانه و پسرانه تهیه شده است تا دست شما برای انتخاب گزینه مناسب، کاملا باز باشد. روی الگوهای آماده نیز سایزبندی‌ های مختلف ترسیم شده است و شما باید سایز متناسب با خودتان را انتخاب کنید. اگر الگوی خیاطی را بشناسید و ترسیم و کار کردن با آن را یاد بگیرید، می ‌توانید هر لباسی را که دوست دارید به راحتی بدوزید.

آمار سایت

برخی ژورنال ‌ها و مجلاتِ تخصصی و غیرتخصصی خیاطی نیز حاوی الگوهای کاغذی هستند. هر چه الگویتان ساده ‌تر و پیچیدگی کمتری داشته باشد، کار با الگو را راحت‌ تر و سریع ‌تر خواهید آموخت؛ به عنوان مثال، می ‌توانید کار را با دوختنِ دامن، تیشرت یا یک شومیز ساده شروع کنید. سلام دوستان عزیز امروز قصد داریم یک مدل کت اسپرت کوتاه به شما آموزش دهیم که کاربرد زیادی دارد و با کلی لباس و سارافون میتوانید استفاده کنید. برای این جلسه قصد داریم الگوکشی یک مدل شلوار را به شما عزیزان آموزش دهیم با ما همراه باشید. برای این جلسه یک مدل مانتو شیک و مزونی رو تقدیمتون میکنیم با ما همراه باشید و بهترین ها را رایگان بیاموزید. کاغذ الگو کاهی یکی از ارزانترین کاغذ ها می باشد که اغلب برای الگو کشی و چرک‌نویس استفاده می شود.

الگوی هودی مردانه

اما در کنار الگو های رایگان انوع الگوی خیاطی چاپ شده تجاری نیز در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم امیدواریم برای شما و خیاطان و تولید کنندگان لباس مفید واقع گردد. در تعریف ساده ی الگوی خیاطی می توانیم بگوییم که الگوی خیاطی راهنمایی برای برش لباس است که تمامی تولید کنندگان برای دوخت انواع لباس از آن استفاده می کنند. در واقع الگوها تکه کاغذهایی برش خورده هستند که ان ها روی پارچه قرار می دهیم و خطوط دور آن را رسم می کنیم و پارچه را به شکل آن برش می زنیم. در طی سال هایی که انسان از هنر خیاطی استفاده می کند، از روش های مختلفی برای تولید لباس و خیاطی استفاده کرده است که هر یک از این روش ها نیز، الگوهای خیاطی خاص خود را دارند. برای مثال معروف ترین روش های خیاطی که شامل روش متریک، مولر، ساده، گرلاوین و سایز بندی می شود هر کدام الگوهای خیاطی خاص خود را دارند و با یکدیگر، متفاوت الگو خیاطی سیماکده هستند. در تعریف ساده ی الگوی خیاطی می توانیم بگوییم که الگوی خیاطی کمکی برای برش لباس است که تمامی تولید کنندگان برای دوخت انواع لباس از آن استفاده می کنند.

اگر به دنبال خرید الگو برای خیاطی هستید باید قبل از خرید حتما به نکاتی توجه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. نام‌گذاری یا شماره‌گذاری بخش‌های مختلف کاغذ الگو کار خوبی است و باعث می‌شود هنگام برش پارچه گیج و سردرگم نشوید. هنگام تهیه الگو خیاطی به‌کمک لباس حاضری باید حواستان به اندازه‌ها باشد. آیا لباسی که از رویش الگوبرداری می‌کنید اندازه‌تان است؟‌ اگر لباس کاملا اندازه‌تان باشد، در مراحل بعدی برای اندازه‌کردن دقیق لباس به دردسر نخواهید افتاد.

البته قد لباس در اختیار خودتان است؛ می‌توانید طول بلوز را روی کمر، بالای ناف یا روی باسن اندازه کنید. توجه کنید که این پتیبان فقط در رابطه با خود الگو سوالات شما را پاسخ میدهد و باقیموارد مثل برش و دوخت و … بر عهده او نیست. قدمت فعالیت در هر پیشه‌ای بسیار مهم است چرا که آن تیم به مرور زمان با مشتریان زیادی سر و کار داشته و سعی کرده تا باتوجه به نظریات و تجارب خود، مشکلات محصول خود را به کمترین میزان ممکن برساند و سطح کیفیت خدمات و محصولات خود را بالا ببرد. همان طور که قبلا گفتیم برای محاسبه طول یقه نیاز است که عرض یقه با عدد ۱ جمع شود، نقطه ای که به اندازه ی طول یقه از آن بالا می رویم را نقطه ی ۲ می نامیم.

اگر الگوی خیاطی دارای «نمای» متفاوت باشد، در این صورت ممکن است الگو شامل یک راهنما باشد که به شما نشان می دهد که به چه تکه هایی از لیست کلی الگو نیاز دارید. همچنین به همراه آن یک راهنما وجود دارد که صفحاتی را که باید چاپ کنید، نشان می دهد. اگر لباس، یک لباس کاملا متناسب است، بین اندازه دور کمر مطابق با نمودار اندازه ها و اندازه دور کمر مطابق با نمودار پوشاک تکمیلی، تفاوت اندکی وجود دارد.

توسط باربری

باربری