بهترین لپتاپ های گیمینگ سال ۲۰۲۱ – ۱۴۰۰ را بشناسید

من میخواستم سیستم کامپیوتری بخرم نمیدونستم چی خوبه ولی سایت ساپا گپ راهنمایی هایی برای خرید سیستم بهترین لپ تاپ گیمینگ 2022 کامپیوتری داد. لپتاپهای گیمینگ در بازه قیمتی 25 میلیون تومان، برای اجرای بازی کامپیوتری با تنظیمات گرافیکی مناسب و مقدار رم کافی عرضه میشوند و انتظار اجرای بازیهای با گرافیک بالا در این مدلها کمی نابهجاست. امروزه در بازار لپ تاپ هایی از قیمت ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان و حتی بالاتر نیز وجود دارند که هر کدام برای یک کاربری خاصی تولید شده اند. حتما می دانید که لپ تاپ ها مانند کامپیوتر ها مشخصات ظاهری و سخت افزاری مختلفی دارند و تقریبا برای هر کاربردی یک لپ تاپ وجود دارد.

این لپتاپ را به کسانی توصیه میکنیم که قصد دارند در کنار کارایی و قدرت سختافزاری، دستگاهی زیبا و قابل حمل داشته باشند. زفیروس جی 14 بهترین لپتاپ گیمینگ 2021 از لحاظ تناسب قیمت، قابل حمل بودن و عملکرد است. عمده تفاوت یک نت بوک با لپ تاپ در قیمت، ابعاد و توان پردازشی آن است. نت بوک ها در اصل لپ تاپ های کوچک و ارزان قیمتی با صفحه نمایش های کوچک بین ۶ تا ۱۳ اینچی هستند که توان پردازشی پایینی دارند و همان طور که از نامشان پیداست، بیشتر برای کارهای آنلاین و سبک کاربرد دارند. چرا که شما گاهی اوقات نیاز خواهید داشت که صفحه نمایشگر لپتاپتان را بیشتر از حد معمول به سمت عقب بچرخانید. صفحهنمایش را بررسی کنید که بدون هیچ صدایی باز و بسته شود؛ همچنین لولای نمایشگر نباید زیادی سفت و یا بیش از حد نرم باشند. همانطور که گفته شد به دلیل گستره استفاده لپ تاپ ها در امور مختلف، لپ تاپ ها در مدل های مختلفی موجود هستند که هر کدام بسته به اندازه، کاربرد و قدرت پردازشی به انواع گوناگونی تقسیم می شوند.

این دستگاه ها همه امکانات کامپیوتر های رومیزی را دارند وعموما با صفحه نمایش های ۱۳ تا ۱۷ اینچی تولید می شوند و بسته به نیاز کاربر در اندازه و توان پردازشی متنوعی موجود هستند. اگر ترجیح میدهید که از کیبورد جداگانه استفاده کنند؛ مقالهی انتخاب صفحه کلید مناسب مطالب مفیدی برای شما دارد. سیستم عامل ویندوز پرکاربردترین سیستم عامل روی لپ تاپ ها است که از رابط کاربری آسان، جامعه کاربری بزرگ و دنیایی از نرم افزار های گوناگون برخوردار است و معمولا اولین انتخاب در خرید لپ تاپ برای کاربران خواهد بود. برای اینکه بتوانید یک لپ تاپ خوبی که مناسب نوع استفاده شما باشد تهیه کنید، باید در ابتدا یک شناخت کلی از انواع و ویژگی های لپ تاپ ها داشته باشید که در ادامه بتوانید با شناختی درست، لپ تاپ خود را انتخاب کنید. این انتخاب به شما توانایی مناسبی را با قیمت کم ارائه می دهد. بنابراین این لپ تاپ هم به توجه به ویژگی هایی که دارد گزینه مناسبی است و می توانید آن را به عنوان یک گزینه عالی در زمینه لپ تاپ های گیم انتخاب و خریداری کنید. لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro جزء بهترین لپ تاپ های لنوو تا 40 میلیون است چرا که یک لپ تاپ قدرتمند و حرفه ای است و نسبت به لپ تاپ های هم رده خودش از قیمت مناسبی برخوردار است.

پیام های مثبت شما به ما انگیزه میده تا با انرژی بیشتری کارمون رو ادامه بدیم. البته امروزه گزینه های پرقدرت تری مانند تبلت ها و لپ تاپ های هیبریدی نیز وجود دارند که با همان سایز و ابعاد، قابلیت های بسیار بیشتری از نِت بوک ها دارند. بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون – این محصول قطعا میتواند یکی از بهترین های این لیست باشد، پشنهاد میشود بیشتر مورد بررسی قرار گیرد. در کنار ویندوز، سیستم عامل مک یا MacOS قرار دارد که مخصوص لپ تاپ های شرکت اپل است که با نام های Macbook Air و Macbook Pro عرضه می شوند. پس اگر در بین لپتاپهای ۲۰ تا ۳۰ میلیونی، به دنبال یک گزینهی بسیار قدرتمند از خانواده اپل هستید، MacBook Air MGN63 2020 را به شما توصیه میکنیم. در مقالهی پیشرو، قصد داریم تا بهترین و جدیدترین لپتاپهای بازار را بهصورت یکجا برای کاربریهای روزمره و بازی/مهندسی در بازههای قیمتی مختلف معرفی کنیم. برای خرید لپ تاپ به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟ این روش برای تشخیص خرابی رم، خیلی دقیق نیست و بهتر است از نرمافزارهای تست رم لپتاپ استفاده کنید. صفحهنمایش لپتاپ یک بخش خیلی مهمی است که لازم بود در راهنمای خرید لپتاپ دست دوم به آن بپردازیم.

راهنمای امروز با نگاهی به صفر تا صد خرید لپتاپ شخصی مناسب تدوین شده است. بنابراین راهنمای خرید لپ تاپ آن چیزی است که یک کاربر قبل از اقدام به خرید یک لپ تاپ باید به آن مراجعه کند. سیستم خنککننده آن از فنهایی کمصداتر از لپتاپهای رقیب بهره میبرد که باعث میشود سروصدای آن کاربر را اذیت نکند. آموزشهایی در این مقاله داده شده که هر کاربر عادی حتی اگر برای اولینبار است که لپتاپ میخرد، نیز بتواند لپتاپ را تست کند. معرفی بهترین لپ تاپ گیمینگ تا ۴۵ میلیون در تیر ۱۴۰۱ که علاوه بر گیمرها، بتواند برای مهندسان و کارهای گرافیکی سنگین نیز مناسب باشد، واقعا دشوار است؛ با این وجود، ما یک پیشنهاد ویژه از شرکت ایسر برای شما داریم: Predator Helios 300 با 32 گیگابایت رم، پردازنده 8 هستهای Core i7 از نسل یازده و کارت گرافیک RTX 3060 با 6 گیگابایت حجم حافظه که تمام ناممکنها را ممکن میکند. و در کل باید بگوییم که لپ تاپ های زیر 30 میلیون تومان (بالای 20 میلیون) اکثرا توانایی انجام هرکاری را دارند حتی اجرای باکیفیت برخی از بازی ها. اما این دلیل براین نیست که نتوان لپ تاپ های مناسب برای بازیهای حرفهای را با قیمت مناسب پیدا نکرد.

اما اگر چنین عبارتی مشاهده نکردید بدین معناست که کارت گرافیک شما بهدرستی عمل نمیکند. در این شرایط میتوانید از بودجه اضافه نسبت به سیستم قبل، برای خریداری یک کارت گرافیک قویتر که قادر است بازیهای مختلف را با تنظیمات و رزولوشن بالاتر و فریم بهتر اجرا کند، استفاده کنید. از آنجاییکه برای تست لپتاپ باید آن را شارژ کنید و روند خالی شدن شارژ آن را بررسی کنید و همچنین انواع تستهای سلامت سختافزار را بر روی آن اجرا کنید، حداقل به یک روز وقت نیاز دارید. برای تست کردن سلامت صفحهنمایش، دو راه دارید. پس برای اطلاعات بیشتر، با مقداد آی تی همراه باشید. پس باید با شناخت کافی از مشخصات یک لپ تاپ به خرید آن اقدام کرد تا با صرف هزینه درست، لپ تاپی مناسب با نیاز خود خرید. برای اینکه ببینید یک بازی یا برنامه روی یک لپ تاپ به خوبی اجرا میشه کافیه تو گوگل اسم اون بازی رو با عبارت system requirements رو سرچ کنید تا حداقل سخت افزار مورد نیاز رو بهتون بگه.

این سیستم عامل برنامه ها را بر بستر وب اجرا می کند و برنامه های مورد نیاز را باید از طریق وب استور گوگل دانلود و اجرا کرد. بهترین لپ تاپ های زیر 40 میلیون تومان قیمت دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند که آن ها را از دیگر لپ تاپ های معمولی متمایز می کند. ما در این مقاله اطلاعاتی را که برای خرید بهترین لپ تاپ زیر 30 میلیون به آن نیاز دارید، در اختیار شما عزیزان قرار میدهیم. در این بخش بهترین لپ تاپ تا 25 میلیون تومان معرفی شده است. لپ تاپ های 30 تا 40 میلیونی از لحاظ قدرت و کیفیت در سطحی عالی قرار دارند و تقریبا برای تمامی فعالیت های شما کابردی و ایده هستند. این لپ تاپ گیمینگ Lenovo با داشتن 256 گیگ حافظه داخلی پرسرعت در کنار پردازنده ی گرافیکی قدرتمند با 6 گیگابایت حافظه ی اختصاصی قدرت خاصی در اجرای بازی های سنگین دارد. فاکتور مهمی که در کنار پردازنده میتواند تاثیرگذار باشد، حافظه رم نام دارد. این رقم با واحد گیگاهرتز بیان میشود و نشانگر تعداد پردازشها و دستورالعملهایی است که یک پردازنده میتواند در یک ثانیه انجام دهد.

سعی کنید با سطوح روشنایی و کنتراست متفاوت این کار را انجام دهید. این روش برای زمانی است که فروشنده مهلت تست به شما نداده و باید در حضور او این کار را انجام دهید. GPU کارت گرافیک است که کار پردازش و رندرینگ تصاویر را انجام میدهد. این پردازشگرهای Core i5 قدرت بسیار بالایی در پردازش بسیاری از نرمافزارها دارند. در عوض اون مدلهایی که IPS دارن زاویه دید بسیار خوبی ارائه می کنن . همچنین اپل به تازگی از پردازنده های مخصوص شرکت خود با نام Apple M1 در لپ تاپ های خود استفاده می کند که توانسته در بنچمارک ها و مقایسه ها بین سایر پردازنده ها عملکردی خیره کننده داشته باشد. از طرفی با کمک دستیار هوشمند گوگل که به صورت پیش فرض در این محصول نصب شده است می توانید به راحتی توسط این دستیار از پروژه های روزانه خود مطلع شوید. بررسی کنید تا مطمئن شوید همه کلیدهای کیبورد از نظر عملکرد و ظاهری سالم هستند.

برای تست سختافزاری CPU وGPU بهترین گزینه برنامه Furmark است که هر دو قطعه را از نظر سالم بودن بررسی میکند. هنگام خرید لپتاپ دست دوم، حتماً به سالم بودن مادربورد آن اهمیت بدهید. CPU هسته مرکزی پردازش طلاعات است؛ یعنی هر فرمانی به رایانه میدهیم ابتدا در این واحد پردازش میشود. این پردازنده قدرت پردازش بالا و مصرف انرژی کمتری دارد؛ در نتیجه میزان شارژدهی باتری مکبوکها تا بیشتر از ۱۵ ساعت افزایش یافت. این کارت گرافیکی 2 گیگابایتی میتواند تا حد بسیار عالی کارهای گرافیکی را پردازش بکند. نوع حافظه رم از نوع DDR4-3200 است و تا یک ترابایت حافظه SDD دارد. از دیگر ویژگیهای لپتاپ لنوو لیجن ۵ میتوان به ۸ گیگابایت رم DDR4-3200 همراه با ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD اشاره کرد. لپتاپ گیمینگ لنوو لیجن ۵ دارای ۴ درگاه USB 3.0 و یک درگاه USB-C است. این لپ تاپ دارای 2 پورت USB 3.0 و یک پورت USB-C می باشد. اگر در طول تست به وسیله این برنامه، تصویر سیاه و یا دچار لرزش شد، نشانهای از وجود خرابی است. نرمافزار Monitor Tester جهت بررسی تعادل رنگ، تمرکز، اندازه و موقعیت تصویر. تصویر زمینه لپتاپ را تغییر دهید و همچنین چند تصویر و ویدئو را اجرا کنید.

مثلا میتوانیم بگوییم که این لپتاپ میتواند بازی Battlefield V را روی بالاترین تنظیمات گرافیکی با نرخ ۵۶ فریم بر ثانیه اجرا کند یا بازی Red Dead Redemption 2 روی بالاترین تنظیمات با نرخ ۴۳ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد. 230 از چیپست های رده پایین انویدیا به شمار می رود که قادر است بازهای ۲۰۱۹ را با تنظیمات گرافیکی کم اجرا نماید. به طور کلی سه سیستم عامل ویندوز، مک و کروم به طور گسترده در لپ تاپ ها استفاده می شوند که در ادامه به بررسی ویژگی های هر کدام خواهیم پرداخت. اگر با لپ تاپ کارهای سنگین مانند طراحی سه بعدی انجام نمیدین و دنبال یک لپ تاپ اقتصادی هستید این لپ تاپ بدرد شما میخورد. با این حال، به طور کلی، Area-51m R2 یکی از خوش ساختترین، قدرتمندترین و قابل تنظیمترین لپتاپهای بازی را در بازار امروز ارائه میکند و سیستمی است که همه گیمرها باید در حین تحقیق برای ارتقای بعدی خود، آن را بررسی کنند. به عنوان مثال افرادی که در حوزه رمز ارزها فعالیت دارند و یک لپ تاپ سبک برای معاملات خود می خواهند، می توانند یک کروم بوک را برای خودشان انتخاب کنند.

توسط باربری

باربری