تأثیر هوای سرد بر باتری خودرو چگونه است؟ سپاهان باتری | نکاس باتری

با توجه به پیشرفت روز افزون صنعت تولید قطعات خودرو که بخش‌ باطری سازی نیز جزو قسمت ‌های مهم آن به شمار می‌ رود؛ میان محصولات داخلی و خارجی، فضای رقابتی زیادی ایجاد شده است. هر کدام از برندهای باتری ویژگی ‌های خاصی دارند که آن ها را از یکدیگر متمایز می سازد. به عنوان مثال در میان باتری های ساخت ایران، باتری ‌های سپاهان و برنا قدرت استارت بسیار بالایی دارند و به فیلترهای ضد انفجار مجهز هستند. این باتری ‌ها به مراقبت و نگهداری خاصی نیاز ندارند و زیاد دچار دشارژ نمی‌شوند.

باتری های تولید شده توسط شرکت دلکور کره نیز از کیفیت و دوام مناسبی برخودارند. در بعضی از باتری‌ها از مقوا، فلز روی و مواد شیمیایی استفاده می‌شود. واکنش شیمیایی درون باتری در مدت زمان طولانی، باعث خروج و نشت مواد شیمیایی داخل باتری به بیرون شده و ایجاد خوردگی شیمیایی در قطعات فلزی دستگاه‌ها که اطراف باتری قرار دارند می‌نماید. اگر باطری خودروی شما بد شکل است، زمان آن رسیده که باتری جدید را خریداری کنید. شاید شما هم در نگاه اول به پلاک باتری خودرو، از هیچ یک از نوشته‌ها سر در نیاورید.

تأثیر هوای سرد بر باتری خودرو چگونه است؟ سپاهان باتری | نکاس باتری

البته “صنعتگران” می توانند هر باتری را با کمک وسایل بداهه و چکش تطبیق دهند. با این حال، وقتی می توانید تجهیزات مناسب را انتخاب کنید، چرا این کار را انجام دهید؟ برای انجام این کار، باید ابعاد طاقچه باتری را بدانید و همچنین محل ترمینال مثبت روی آن را تعیین کنید. مشاهده می‌کنیم که برای به دست آوردن ظرفیت تئوری یک باتری، ابتدا ظرفیت آند و کاتد را معکوس کرده و سپس با یک دیگر جمع می‌کنیم و در نهایت، مقدار حاصله را دوباره معکوس می‌کنیم تا ظرفیت تئوری به دست آید.

مشخصات باتری ماشین زانتیا

عواملی وجود دارند که قبل از خرید باید از آن ها اطلاع داشته باشید تا در هنگام خرید به آن ها توجه کرده تا باتری با کیفیت و مناسب خودرو را انتخاب کنید. دمای پایین و هوای سرد در طول زمستان می تواند منجر به خرابی عمده باتری شود. در ادامه به تشریح عمده دلایل آسیب باتری ماشین در طول زمستان می پردازیم. در صورتی که باطری خودروی شما خراب شده است و دیگر کارآیی ندارد می توانید آن را به عنوان باطری کهنه بفروشید. مرکز باتری با خرید باتری فرسوده از مشتریان خود، امکان فروش باطری های مستعمل و خراب را با قیمت مناسب فراهم کرده است. مطابق استاندارد EN – 1 این ظرفیت برابر مقدار الکتریسیته ای است (برحسب آمپرساعت) که در جریان ثابت دشارژ I20 ، می توان در 20 ساعت از باطری گرفت به طوری که ولتاژ نهایی دشارژ در درجه حرارت 2 ± 25 برابر 10/5 ولت شود.

  • زیرا باتری شما باید بتواند موتور را حتی در هوای بسیار سرد روشن کند.
  • هر چقدر ظرفیت ذخیره بیشتر باشد و اندازه باتری بزرگ‌تر در نظر گرفته شود، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.هم چنین برند نیز بر روی قیمت باتری تاثیراتی دارد.
  • گلوبال باتری یکی از برندهای تولید شده توسط برنا باطری در ایران است.

ظرفیت باتری فابریک خودروی تیبا ۵۰ آمپرساعت و ولتاژ آن ۱۲ ولت است که با توجه به میزان مصرف برق خودرو و سایر مصرف‌کننده‌های موجود در خودرو می‌توان از باتری  با ظرفیت‌های  ۵۵ و ۶۰ آمپر ساعت هم استفاده کرد. تیپ جعبه باتری تیبا L2 است، که طراحی این باتری بر اساس استاندارد DIN می‌باشد. باتری خودرو یک عنصر ضروری در هر نوع دستگاه با هر نوع سوخت است، هر باتری با توجه به مشخصات فنی آن، از جمله ظرفیت، ولتاژ اسمی، قدرت و شدت شروع کننده، تنها می تواند برای یک نوع خودرو خاص مناسب باشد. ولتاژ باتری 12 ولت است که می تواند بیشتر از این ولتاژ شارژ باشد. برای شارژ باتری خودرو، آن را حداقل 12.9 ولت نیاز دارد، اما در این ولتاژ، شارژ آن بسیار کند است و شما می توانید آن را با ولتاژ بالا و با خیال راحت زمانی که شارژ نیست، انجام دهید.

معرفی برند ها

توسط باربری

باربری