حمل و نقل دریایی حمل و نقل دریایی و روش‌های آن جوانه کارگو بار | transemartlogistics

کشتی‌هایی که مخصوص حمل و نقل کالاهای خشک هستند، انبارهای تو خالی روی عرشه این کشتی‌ها جای قرار گرفتن کالاهای متفاوتی مانند گندم، ذرت، سویا و سایر غلات است. البته کالاهای دیگری را نیز می‌توان توسط این کشتی‌ها جابه‌جا کرد. از روزی که کشتی به دست بشر ساخته شد تا کنون، بسیاری از جابه‌جایی کالاهای با استفاده از آن انجام می‌شود.

یک شرکت باربری در زمینه حمل بار باید خدمات خود را طبق موارد توافق شده با مشتری انجام دهد. اگر هیچ گونه توافقی در این زمینه نباشد شرکت اتوبار و باربری می تواند به مسئولیت و هزینه مشتری به هر نحوی که صلاح می داند عمل نماید. اگر توافقی به عمل نیامده باشد شرکت حمل بار می تواند بدون اینکه به مشتری اخطار دهد حمل بار را روی عرشه یا زیر عرشه را انجام دهد. از طرفی معمولاً حمل و نقل هوایی چگالی بالایی دارد و این مسئله باعث می شود که فضای زیادی در هواپیماهای باربری اشغال نشود.

شرکت حمل و نقل توکا

به طور کلی می توان گفت کشتی های باری به دو دسته کشتی‌های لاینر یا خطوط منظم و کشتی های ترامپ یا خطوط نامنظم تقسیم بندی می شوند‌. درباره کشتی‌ های لاینر باید بگوییم که تمام فعالیتشان با برنامه و مشخص است و در خطوط دریایی نیز طبق ضوابط خاصی عبور و مرور می کنند. درباره کشتی‌ های ترامپ نیز باید بگوییم که دیگر مانند کشتی های لاینری در خطوط معینی فعالیت نمی‌ کنند و کالای حمل شده را به هر نقطه‌ای که صاحب کالا بخواهد می رساند. روش حمل و نقل دریایی که برای جابجایی کالا برای تجارت بین المللی استفاده می شود. حمل و نقل دریایی بنا به چند دلیل خاص نسبت به سایر روش‌های صادرات و واردات کالا محبوب‌تر است.

  • باید بدانید که تمام کالاهایی که از طریق دریا جابه‌جا می‌شوند باید بیمه شوند.
  • عمده محصولات فله مانند گندم، برنج و… نیز توسط کشتی های فله بر جا به جا می شود.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در سایت با کارشناسان مجموعه transemartlogistics.com در تماس باشید.
  • در این نوع از حمل و نقل نیز مانند دیگر روش های انتقال بار ، برای کسب اطلاع از قیمت‌ها ، باید نوع بار ، حجم بار و مسافت را در نظر بگیریم.
  • به فردی که در بندر، کالا را از کشتی تحویل می‌گیرد، دریافت کننده می‌گویند.
یکی از اصلی ترین معایب این روش که باعث می شود بسیاری از افراد از این روش منصرف شوند این است که زمان زیادی طول می کشد تا بار شما جابجا گردد. در این روش مواردی از جمله شرایط جوی و باد و طوفان بر روی زمان انتقال کالا تاثیر می گذارد. به همین منظور در صورتی که شما برای جابجایی لوازم نیاز به سرعت بالایی دارید، نمی توانید از روش حمل و نقل دریایی بهره ببرید. ولی به طور کلی با کمی صبر و تحمل می توانید کالای خود را با ایمنی بیشتری جابجا کنید. روش های حمل و نقل دریایی چارترینگ، فله ای، حمل دریایی ترانشیپ و روش کراس استافینگ از انواع حمل و نقل دریایی برای تجارت محسوب می شود. حمل و نقل دریایی انتخاب اول بسیاری از کسب‌وکارها و سازمان‌ها برای واردات یا صادرات است.

حمل و نقل دریایی به چه صورت است​

کشتی هایی که برای کالاهای فله خشک مورد استفاده قرار می‌گیرند ، با کشتی هایی که برای حمل مایعات در نظر گرفته شده ، کاملا تفاوت دارند. در بندرعباس نیز ، روزانه سیل عظیمی از کشتی های ترانزیت در رفت و آمد هستند و هرگز این بندر برای هیچ شخصی نا آشنا نیست. بندر امام خمینی نیز جزء بزرگ ترین بنادر حمل و نقل دریایی ایران است و جزء مهم‌ترین مناطق بازرگانی کشور است. بخش عمده ی حمل و نقل دریایی از طریق کشتی های کانتینری انجام می‌شود.این کشتی ها به صورت خودکار با جرثقیل های عظیم الجثه ی دروازه ای بارگیری و تخلیه می‌شوند.

عوامل مؤثر بر نرخ حمل و نقل دریایی

حمل و نقل دریایی حمل و نقل دریایی و روش‌های آن جوانه کارگو بار | transemartlogistics

توسط باربری

باربری