طراحی داخلی چیست ؟

رنگ های گرم مانند قرمز، زرد و نارنجی، احساس فعال بودن، شور و نشاط و گاهی حتی خشم را برمی انگیزند. بوهمیان یکی از محبوب ترین سبک های طراحی منزل و طراحی فشن است که شیوه زندگی راحت را با حداقل قوانین منعکس کرده و شخصی که این سبک را برمی گزیند، در گزینش وسایل و چینش خانه از ندای قلبش پیروی می کند. صورتی رنگ ملایمی است که شما را دعوت به آرامش می کند. رنگ آبی: از سوی دیگر، رنگ آبی معانی و جنبه های مختلفی دارد اما به طور کلی، این رنگ بر احساساتی از قبیل نظم و ترتیب و آرامش اثرگذار است. در این سبک از رنگهای مختلفی استفاده شده که در صحراهای امریکا هم این رنگ ها زیاد به چشم میخورن.

این روش، مفاهیم طراحی مدرن را گرفته و آنها را باز هم ساده تر می سازد. در خانه های عربی همچنین از وسایل تزیینی در همه بخش های منزل بخصوص دکوراسیون سالن پذیرایی استفاده می شود که این وسایل تزیینی شامل تابلو های گرانقیمت و پرده های سلطنتی و مجلل و سماور و قهوه جوش های قدیمی و فرش ها و جاجیم ها و … براساس پوشش ها از دیوار پوش های طبیعی و فانتزی و یا مصنوعی استفاده می شود و از لحاظ عملکردی علاوه بر معیار های زیبایی سایر موارد تزیینی را مد نظر قرار می دهند. شرکت های مطرح در زمینه دکوراسیون در واقع انگشت شمار هستند؛ بسیاری از این شرکت ها از شما می خواهند در حین انجام پروژه فضای داخلی را نبینید و اجازه دهید تا پایان کار از راه برسد. می توانید طرح ها را به گونه ایی انتخاب کنید بایکدیگر کمی هماهنگی داشته باشند و احساس یکپارچگی به شما دست دهد و آنطور که بخش دنیای مد نمناک پیشنهاد می کند از محدود کردن کل خانه در حین تزیین آن خودداری نمایید و اجازه دهید که هر یک از اتاق ها یک سبک واحدی داشته باشند . زیورآلات مزین طلا که در مقبره های مصری (مانند شاه توتانخامن) و خرده ریزه ها یافت می شود، تزئینات بسیار متمایز و نمادین مصریان ثروتمندتر و قدرتمندتر را نشان شرکت طراحی داخلی و نما می دهد.

وسایل خانه ای که به سبک مینیمال چیده شده اند دارای رنگ های خنثی هستند. در سبک مدرن به دلیل ویژگی سادگی آن باید از رنگ های خنثی و ملایم به صورت تک رنگ در قسمت های مختلف خانه و دکوراسیون استفاده کنیم. این بی نظمی در طراحی میتواند به صورت استفاده از اجزاء، رنگ و مواد متفاوت ظاهر شود. در واقع طراح داخلی هنگام طراحی دکوراسیون با استفاده از تجارب و اصول طراحی از جمله نحوه نورپردازی، چیدمان مبلمان، انتخاب رنگ و سایر وسایل، یک محیط ساده را به محیطی زیبا، شیک، آرام و کاربردی تبدیل میکند. آنها با تمامی آراستگی و آذینی که میتوانستند متصور شوند مبلمان، میزهایی با پایههای پنجه مانند، صندلی، اثاثیه خاص و مبلمان راحتی را طراحی میکردند و میساختند. طراحی دکوراسیون اداری لاکچری معمولاً ترکیبی از فضایی نئوکلاسیک با وسایل مدرن، میزهای خاص، صندلیهای شیک، قفسهها و جاکتابیهای مدرن و تابلوها و مجسمههای خاص است، البته نورپردازی نیز نقش مهمی در دکوراسیون لاکچری ایفا میکند. طراحی: طراحی داخلی واحد های مسکونی و تجاری مثل لابی، مشاعات، روف گاردن، محوطه سازی و طراحی خارجی شامل طراحی نمای بیرونی در سبک های مدرن و کلاسیک جز خدمات شرکت آچیلان دکور می باشد. یک نورپردازی مناسب و حساب شده، حتی می تواند نقایص و کمبودهای معماری را از چشم ها دور نگه دارد و فضا را دلپذیرتر از آنچه هست نشان دهد.

با شرکت در یک دوره آموزش طراحی داخلی، قادر خواهید بود تا چنین وسایلی را به شکلی مورد استفاده قرار دهید که تمامی گوشه ها و فضاهای خانه را به شکلی منحصر به فرد، زیبا و چشم نواز سازند. قبل از انتخاب نهایی این حرفه، تمام مسائل و مشکلات آن را به دقت مورد بررسی قرار دهید تا طراحی موفق و توانا شوید. این مجموعه امیدوار است با نوآوری در طراحی، توجه به جزییات، نحوه ارائه و اجرای خاص در کارهای خود، بتواند در جهت ارتقای رابطه ی معماری و طراحی داخلی و رفع نیازهای شما عزیزان قدم بردارد. تابلوهای نقاشی به سبک مدرن، میز یا صندلی با طراحی خاص یا حتی آشپزخانههای جزیره ای میتوانند از جمله این عناصر در دکوراسیون معاصر باشند.

رنگ بنفش دارای خاصیت هایی به لحاظ علم پزشکی نیز هست؛ بیش فعالی کلیه و مثانه، شب ادراری، ناهنجاری های عصبی و بیماری های شدید ذهنی، صرع و بی خوابی را درمان می کند. طراحی دکوراسیون به سبک سنتی القا کننده حس ثبات است به جزئیات توجه دارد و فضای دلنشینی را فراهم می کند. برای جلوگیری از ایجاد یک فضای ساده و القای حس نوستالژیک در سرویس بهداشتی، نقاشی های این بخش به سبک رمانسک توسط یکی از هنرمندان تیم معماری کشیده شده است. کانسپت تیم معمار برای طراحی این پروژه دست یافتن به فضایی بود که کارمندان شرکت خود را در هر فضای دیگری غیر از یک محیط اداری احساس کنند. واقعیت این است که همین وفور سبک های چیدمان داخلی منحصر به فرد، یافتن گزینه ای را که به بهترین شکل نیاز شما را برآورده می کند، دشوار می سازد. بهترین را برای شما شرایط تعیین می کند .اولین و مهمترین مسله زیبایی شناسی و سلیقه شماست دومین مسله برنامه فیزیکی خانه شما و معماری داخلی و مهمتر از همه شرایط اقتصادی و بودجه تعیین شده برای تغییرات دکوراسیون منزل می باشد. معماری داخلی این دفتر کار توسط Francis Cauffman و بر اساس سبک مدرن صورت گرفته است.

در هر دو صورت بایستی در انتخاب مشاوره طراحی دکوراسیون داخلی دقت کنید. به عنوان مثال، دانشجویان می آموزند که چگونه با انتخاب درست گیاهان آپارتمانی و متریال های دیگر، یک باغچه کوچک و سرسبز را درون خانه درست کنند. افرادی که اندکی پرخاشگری دارند می توانند از رنگ صورتی در دکوراسیون منزل خود استفاده کنند. در حالی که در طراحی دکوراسیون داخلی، خبری از بهبود ساختار و نقشهی یک محیط نیست و شما تنها با اجزا، رنگ ها، بافت ها و الگوهای یک فضا سر و کار دارید. رنگ صورتی: رنگ صورتی را بیشتر به نام یک رنگ دخترانه می شناسیم در حالی که در دکوراسیون خانه از این رنگ می توان استفاده زیادی کرد. در حالی که اتاق کنفرانس می تواند فضایی سنگین و جدی و تاحدودی سرد داشته باشد، اما اتاق پرسنل می توانند مطابق منظور های پرسنل باشد. رنگ سیاه: رنگ سیاه، گرچه از نظر تکینیکی یک رنگ خنثی محسوب می شود، اما دارای تاثیرات روان شناسانه متفاوتی است. تونالیته رنگهای خنثی بهترین و سادهترین روش برای دکوراسیون خانه هستند زیرا که به خوبی با هر محیطی ترکیب شده و فضای هماهنگی را میسازند و مطمئنا شما به کمک آنها میتوانید طراحی موفقیتآمیزی داشته باشید.

شیوه مدرن، یک اصطلاح طراحی گسترده است که عموما به دکوراسیون خانه هایی اشاره دارد که دارای خطوط صاف و واضح بوده، در انتخاب المان های آنها از یک پالت رنگی ساده استفاده شده و جنس وسایل آنها معمولا از فلز، شیشه یا استیل انتخاب می گردند. ریون، دارای بافت بسیار عالی بوده و می توان آن را به عنوان جایگزینی برای ابریشم به کار برد. خوبی استفاده از وسایل برای بافت دادن به فضا این است که به راحتی میتوانید آنها را عوض کنید. وسایل موجود در دکوراسیون سنتی دارای جزئیات ظریف و پر زرق و برق بوده و پارچه های مخمل، ابریشم و زربفت مورد استفاده در تجهیزات، از بافت ها و الگوهای گوناگونی برخوردار هستند.

به عنوان مثال، ریختن آب و تابش مستقیم آفتاب بر روی پارچه چرم، آن را خراب می کند. ارضای این نیاز تنها از طریق شرکت در کلاس های آموزشی میسر می شود. نورپردازی های جذاب در بخش های تاریک و دلگیر هم می تواند در بهتر شدن فضای خانه کمک مهمی باشد. استفاده از بالش های بزرگ و راحت برای کف زمین و ایجاد فضاهای نشیمن کاملا راحت، یک انتخاب رایج در سبک بوهمیان محسوب می شود. مبلمان یک خانه مینیمال کاملا ساده و کاربردی بوده و هیچ شیء اضافی یا پر زرق و برق در وسایل جانبی یا دکوراسیون دیده نمی شود.

هیچ چیز به اندازه پروژه های انجام شده توسط سایر معماران دنیا، نمی تواند دانش یک طراح را افزایش دهد. در کشور های پیشرفته مانند ایالات متحده بیشتر ساختمان ها را در جهت شرق و غرب می سازند چرا که نور خورشیددر صبح و بعد از ظهرمناسب نمی تابد . وقتی صاحب خانه ها برای دکوراسیون داخلی منزل خود از خدمات طراح داخلی استفاده می کنند ، انتظار یک طراحی شگفت انگیز ، هوشمند و منحصر به فرد را دارند که فقط یک طراح با مهارت و با تجربه کافی دراین زمینه بتواند آن را ارائه دهد.بهترین طراحی داخلی با هدف اجرای ایده های مشتری و دیدگاه جامع حرفه ای در فضایی بازسازی شده با ترکیب زیبایی شناسی ، راحتی و کاربردی انجام می شود.استفاده از یک نرم افزار طراحی داخلی به متخصصان طراحی داخلی اجازه می دهد تا این دیدگاه را از طریق رندرهای سه بعدی به طور دقیق به مشتریان منتقل کنند.

استفاده از ایده های بکر و بی نظیر برای دکوراسیون داخلی منزل جدید، موجب می شود که بتوانید با کمترین هزینه فضای زیبا به وجود آورید؛ حال به طور حتم اگر به سایت طراحی داخلی منزل مراجعه کنید خواهید توانست از مشاوره طراحی دکوراسیون داخلی منزل که توسط افراد با تجربه در این سایت ها ارائه می شود استفاده کنید و دکوراسیون منزل خود را به بهترین نحو ممکن بچینید. در این کلاس ها، شما یاد می گیرید که بدون فدا کردن راحتی افراد ساکن در یک خانه، از فضای آن، چه کوچک و چه بزرگ، به صورت کاملا موثر استفاده کنید. برای تصور خانه ای با طراحی داخلی به سبک صنعتی، به سقف های بلند، الوارهای قدیمی، لامپ های فلزی آویزان و مبل های کاربردی و کاملا پراکنده فکر کنید. بسیاری از شرکت های اداری بزرگ و معروف در سرتاسر دنیا از چنین روشی در طراحی داخلی شان استفاده می کنند برای نمونه شکل های زیر دیزاین داخلی آژانس تبلیغاتی را نشان می دهد که بر اساس همین مفهوم طراحی شده است. در ادامه دعوت می کنیم تصاویر این دفتر اداری را مشاهده و بررسی نمایید. برای مشاهده پروژه های طراحی داخلی دفتر کار و فضای اداری، با خط معمار همراه باشید.

در تصویر بالا، فضای رسپشن این دفتر اداری را مشاهده می نمایید. مثلا قرارداد ساعتی مناسب مشاوره حضوری است چون نهایتا ۱ تا ۲ ساعت زمان می برد؛ اما قرارداد مناسب اجرا بهتر است درصدی باشد. در کنار این عامل افزایش هزینههای ساخت و تورم بالا طی این سالها باعث شده سازنده منابع مالی کافی و برنامهریزی مناسب برای تامین مالی پروژه تا انتها را نداشته باشد. این موضوع باعث افزایش نورگیری ساختمان میشود. براین اساس میز و فضای منشی ویترین کمپانی محسوب میشود و بایستی به زیبایی آن اعتنا خاصی کرد. اما دکوراتو داخلی به چه کسی گفته میشود؟ رنگ قرمز تحریک کننده و نیرومند است اما این توانایی را هم دارد که تحریک پذیری را در فرد افزایش دهد. تغییر دکوراسیون حتی اگر منتهی به یک تغییر مکان گلدان و یا مبلمان هم که باشد می تواند حس زیبایی در افراد ساکن در خانه ایجاد کند. سبک های طراحی داخلی دارای تنوع های گسترده ای بوده و یکی از چالش های عمده بسیاری از افرادی که قصد طراحی دکوراسیون منزل خود را دارند، این است که نه این سبک ها را می شناسند و نه برای گفتن آنچه که می خواهند از واژگان و درک درستی برخوردار هستند.

امروزه، مدیریت فضای منازل و محیط های کاری، به یک چالش عمده در سرتاسر جهان تبدیل شده است، چرا که بسیاری از افراد قادر نیستند خانه بسیار بزرگی که تمامی خواسته های آنها را برآورده کند، تهیه نمایند. به همین دلیل، شاید بهترین نقطه برای شروع یک پروژه طراحی داخلی، یادگیری خلاصه ای از سبک های طراحی داخلی و تفاوت های آنها با یکدیگر باشد. به همین دلیل، لازم است که هر طراح دکوراسیون داخلی، درک خوبی از چگونگی مدیریت فضا داشته باشد. با این حال مانند ابریشم، پنبه نیز به شدت در معرض لکه شدن و به همین دلیل، معمولا از ترکیبات آن به جای پنبه مصنوعی استفاده می گردد. در نتیجه می توان گفت بازار کار برای دکوراسیون داخلی مناسب و تقریبا خوب می باشد. یکی دیگر از مهم ترین نکات برای دیزاین دکوراسیون های اداری تهیه مبلمان و میز های مناسب برای راحتی بیشتر کارمندان است. انتخاب کفپوش استاندارد و مناسب یکی از اصول طراحی دکوراسیون منزل کوچک و نیز منازل بزرگ و وسیع می باشد. در حالت کلی می توان گفت در چند سال اخیر، طراحان داخلی یکی از گروه های شغلی با درآمد بالا بودند. معماری داخلی این دفتر توسط گروه معماری چینی سرشناس feeling Design و بر اساس سبک مدرن انجام شده است.

توسط باربری

باربری