طراحی مطب دندان پزشکی

بنابراین، چیدمان این محیط با لوازم دکوری مختلف، مثل آثار هنری و عکس ها، در کنار بهره گرفتن از رنگ های آرامش بخش، مبلمان راحت و پارتیشن های زیبا و جذاب به کاهش استرس کمک می دکوراسیون داخلی مطب مامایی کند. رنگ هایی مانند قرمز، مشکی، بنفش تیره و زرد برای طراحی مطب مناسب نیستند زیرا رنگ هایی مثل قرمز و زرد باعث ایجاد هیجان و انرژی می شوند که باعث ایجاد حس تشویش در بیماران می شوند. از این رو ما برای این بخش، از خطوط نوری نازک با ترکیبی از نور سفید و زرد استفاده کردیم. دلیل اصلی که مشاغل هنری پردرآمد در ایران به موضوع این مقاله تبدیل شده این بوده که جزو یکی از سوالات پرتکرار ما تو سایت و اینستاگرام آکادمی مشاغل بوده که با عبور از تعداد لایک های رای گیری مون , لازم دانستیم اطلاعات بیشتری در موردش در اختیارتون قرار بدیم پس اگه شما هم سوالات زیر رو دارید , این مقاله مناسب شماست. مشاغل هنری نیز از این قاعده مستثنی نیستند و بیشتر هنرمندان و هنردوستان علاوه بر علاقه و استعداد خود به دنبال مشاغلی هستند که بتوانند درآمد خوبی نیز به واسطه آن شغل بدست بیاورند به همین دلیل ما نیز در این مقاله به سراغ مشاغل هنری پردرآمد در ایران آمدیم تا ببینم بهترین حوزه های هنری برای کسب درآمد بالا آن هم در کشور ما ایران چیست؟

یک فضای مخصوص و مناسب نیز باید به منشی یا منشی های مطب اختصاص داده شود. از به کارگیری مطلق رنگ سفید یا زرد برای نورپردازی پرهیز کنید و با ترکیب این دو رنگ و نصب لامپ های مناسب، نور روز را در فضای مطب، شبیه سازی نمایید. زرد رنگی هیجان بخش و سراسر انرژی است که گرمی و صمیمیت را به فضای شما منتقل می کند. در صورتی که قرار است کلینیک، توسط چند پزشک به صورت همزمان، مورد استفاده قرار بگیرد، باید آرامش محیط و پرهیز از شلوغی را مد نظر قرار داد. درواقع هدف از طراحی چنین فضایی، خلق یک محیط دلچسب و در عین حال کارآمد است؛ به طوری که علاوه بر در نظر گرفتن فاکتورهای زیباییشناسانه، اصول و ملاحظات عملکردی هم به طور همزمان مورد توجه واقع شود. در انتخاب این تخت باید توجه کنید که این تخت علاوه بر راحتی باید با دکوراسیون داخل اتاق نیزهماهنگ باشد، هم چنین مکانی که برای این تخت در نظر گرفته می شود، باید در قسمتی باشد که زیاد در تیررس نگاه بیمار قرار نگیرد. شما می توانید برای طراحی داخلی اتاق کودک از تصاویر مورد علاقه آن ها که می تواند مربوط به شخصیت های کارتونی باشد، به شکل کاغذ دیواری، پوستر یا هر چیزی دیگر روی سطح دیوارها استفاده کنید.

بهتر است صندلی دندانپزشکی روبرو تلویزیون، پنجره، تابلویی زیبا و یا آکواریوم باشد تا توجه بیمار به آنها جلب شود و احساس آرامش کند. درمانگر و مُراجع، هر دو باید روی مبل یا صندلی راحت و مناسب بنشینند. می خواهیم بدانیم استفاده و کاربرد یک طراحی مناسب با فضای و قابل قبول چه تاثیراتی می تواند بر روح و روان مراجعه کنندگان دارد. تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که وجود عناصر طبیعی مانند گل و گیاه در فضای کلینیک، به سلامت روح و ذهن کمک می کند. در طراحی داخلی این فضاها باید به گرمی و صمیمیت محیط برای ایجاد حس امنیت و آرامش مطب، در کنار شیک و زیبا به نظر رسیدن فضا، چیدمان بهتر مبلمان برای ایجاد ارتباط بهتر با بیمار و مجموعا، ایجاد تصویری مناسب از یک فضای درمانی معتبر و مناسب در ذهن مراجعین توجه نمود.

در این مطب ها وجود حداقل دو صندلی برای بیمار و همراه، میز کار پزشک، صندلی راحت مخصوص پزشک برای جلوگیری از خستگی او در زمان فعالیت طولانی مدت، تخت معاینات که باید دارای پارتیشن یا پرده باشد،قفسه وسایل شخصی پزشک و قفسه ابزار کار او ، الزامیست. از این رو در طراحی داخلی درمانگاه یا بیمارستان باید به شدت نور نیز توجه داشت. تمرکز شما به عنوان یک پزشک در حالت ایده آل باید در تشخیص و درمان بیماران شما باشد. آیا به این موضوع فکر کرده اید که یک مطب استاندارد از چه بخش هایی تشکیل می شود؟ در دیوار پشتی در مجاورت اتاق انتظار لامپ های LED به کار رفته که قابل زمان بندی و تغییر رنگ هستند. بهتر است رنگ فضای انتظار و درمان با یکدیگر مشابه باشند تا بیمار آمادگی لازم برای درمان را از قبل داشته باشد. ثابت شده که آب و حرکت ماهی ها در آکواریوم قادر هستند میزان استرس و نگرانی بیمار را کاهش دهند. از نور طبیعی بیشترین استفاده را کنید. دکوراسیون داخلی آشپزخانهها، بیشترین توجه را به خود جلب کردهاند. اگر فردی خلاق و ایده پرداز هستید و علاقمند به دیزاین و چیدمان منزل و قصد یاددگیری و راه اندازی شغل پرسود و بروز را دارید شغل طراح دکوراسیون داخلی مناسب شماست.

برای مطب هایی که مربوط به نوزادان هستند، خیلی خوب است اگر یک فضای مخصوص را با پارتیشن از دیگر قسمت های جدا کرده و به محیط مراقبت از کودک اختصاص دهید. خوبی استفاده از کاغذ دیواری و دیوارپوش این است که ایرادهای دیوار را هم میپوشانند. برای مثال آژانس اربن دیواری از الوارهای مرا برای طراحی مطب در دوبلین ایرلند به کار برده تا حسی از طبیعت را به فضای داخلی بیاورد. از این رو معماران و طراحان داخلی که به طراحی و دیزاین کلینیک پوست و مو می پردازند، سعی می کنند تا سرعت و پویایی موجود در رشد علوم پزشکی را در فضاهای درمانی منعکس کنند و ثابت کنند که نیازهای بیماران نیز به همان اندازه رشد کرده است. در این پروژه طراحی کلینیک پوست و مو نیز نکات فوق به خوبی رعایت شده است.

تاکنون به این مسأله فکر کردهاید که یک مطب دندانپزشکی استاندارد باید دارای چه فضاهایی باشد یا به عبارت دیگر شما باید چه اتاقهایی را در مطبتان در نظر بگیرید. شما می توانید در صورت وجود فضا، اتاقی را نیز به استراحت پرسنل اختصاص دهید. همچنین دیوارهای راهروی دندانپزشکان از پنل های شیشه ای راه راه و ریسه ساخته شده اند که کنجکاوی هر مراجعی را برای نزدیک شدن به آن ها و تماشای رنگ های مختلف، بر می انگیزد. گیاهان باعث ایجاد حس نشاط و زندگی می شوند و احساسات منفی را از بیماران دور می کنند. در دکوراسیون داخلی مطب مربوط به مامایی باید به امکاناتی از قبیل فضای مناسب و کافی برای نشستن بیماران، دسترسی مناسب به آسانسور، بکارگیری گیاهان روحیه بخش در محیط و … دیوارهای درخشان، پارتیشن های آینه ای و سطوح سنگی رنگارنگ که بیشتر یادآور فضای کافی شاپ هستند، دکوراسیون مطب دندانپزشکی در برلین را تشکیل می دهند که استودیو کرهارد (Karhard Studio) طراحی اش را انجام داده.

شامل کشیدن و یا جراحی دندان بزرگسالان باشد و امکان اینکه با ترس برای کودکان همراه باشد. اگر بخشی از مطب شما به کودکان اختصاص دارد، بهتر است آن را از بخش های دیگر جدا کنید تا دیدن منظره هایی مثل جراحی بزرگسالان، صدای وسایل و موارد دیگر، آن ها را نترساند. گزینه های دیگری مثل فضای سبز و آکواریوم نیز می توانند تا حدود زیادی آرامش بخش باشند و ذهن بیمار را از افکار نگران کننده منحرف نمایند. به کار بردن طیف های روشن خاکستری و یا سبز می تواند گزینه مناسبی برای دیوارهای فضای پذیرش باشد. بهترین انتخاب رنگی برای طراحی داخلی مطب یک روانشناس، بهتر است، از رنگ ها از طیف های مات و خنثی استفاده شود. بیماران، به طور معمول، مدت زمانی را در اتاق ملاقات یا روی یونیت مطب پشت سر می گذرانند و طبیعی است که طراحی یک محیط تمیز و راحت، در نظر آن ها نسبت به خدماتی که شما ارائه می دهید، تاثیرگذار باشد. در رابطه با انتخاب کفپوش برای مطب، خیی دقت کنید، زیرا مطب ها با میکروب های زیادی سر و کار دارند و طراحی بهداشتی آن ها اهمیت زیادی دارد.

افتخار داریم که یاری دهنده بیماران باشیم و به فرمایش مقام معظم رهبری که فرموده اند ما باید کاری کنیم که خانواده بیمار کاری جز مریض داری نداشته باشند، جامه عمل بپوشیم. برای تفکیک فضا می توان مساحت را با توجه به پزشکانی که همزمان کار می کنند، تقسیم کرد و برای هر پزشک و محیط کار او و دستیارانش، محیط کافی در نظر گرفت. در اتاقی که تزریق صورت می گیرد، باید نور کافی وجود داشته باشد تا رگ ها به خوبی دیده شوند. این ترفند کمک می کند، نور کافی برای اعمال درمانی و مراقبتی از بیمارها بهتر صورت گیرد و در کنار جنبه های عملکردی، فضاهای پرنور، امید کننده تر و آرامش بخش تر به نظر می رسند. گذشته از این ها، خود شما نیز به عنوان فردی که بیش تر وقت خود را در مطب سپری می کند، نیازمند حفظ روحیه هستید تا خستگی و کسالت ناشی از کار طولانی در یک محیط بسته، کلافه تان نکند. همانطور که می تواند انرژی و شادی را در میان افراد ایجاد کند، کاربرد بیش از حد آن هم می تواند باعث تنش شود. با قرار دادن صندلی در برابر پنجره یا فضای سبز، می توان تا حد زیادی از این دلهره کاست.

همانطوری که در مقاله ایده های مشاغل هنری نیز صحبت کردیم در مشاغل هنری میزان استعداد، خلاقیت و همچنین علاقه شما نقش تعیین کنندهای در موفقیت شما در رشتهها و مشاغل هنری دارد. و اما پیشنهاد دوم: راه حل دوم من , بررسی این هفت (7) تا پیشنهاد ویژه برای مشاغل هنری پردرآمد در ایران هستش. پردرآمدترین شغل هنری در ایران چیست؟ 2. بهترین شغل های هنری پولساز در ایران چیست؟ دکوراسیون داخلی بهمرورزمان و در بازه چند سال اخیر، در ایران رونق یافته است. رنگ در دکوراسیون داخلی مطب و کلینیک موضوعی ­است پیچیده، که تحت تأثیر عواملی چون شرایط نورپردازي، سلیقه­ هاي فردي، و ادراك تناسب رنگ می­باشد و به همان اندازه که مفهوم یک رنگ مهم است، شیء رنگ آمیزه شده نیز اهمیت دارد. نخستین قسمت به بیمارانی اختصاص دارد که به مطب مراجعه می کنند. برای مثال، می توانید هدفون هایی را به بیماران خود داده و از طریق آن، موزیکی آرامش بخش پخش نمایید یا همین موزیک را با صدای ملایم در اتاق پخش کنید. به همین دلیل توصیه می شود اگر متراژ مطب این اجازه را به شما می دهد حتما فضایی هر چند کوچک برای نگهداری کودکانی که همراه والدین خود و یا به عنوان بیمار به مطب آورده می شوند ، طراحی شود .

در دیزاین کلینیک پوست و مو نوین این موضوع به خوبی رعایت شده است. در ضمن، صندلی و مبل کلینیک مشاوره باید متناسب با مُراجعان باشد؛ مثلاً اگر کودکان و اشخاص مسن به کلنیک مراجعه میکنند، باید مبل و صندلی راحت در اختیار داشته باشند. در مطب دندانپزشکی برای کودکان باید اتاق انتظاری برای مادران شیرده فراهم نمود. این موضوع از نظر حرفه ای برای پزشکان، اهمیت زیادی دارد. علاقه ی زیادی دارد و با سبک مدرن هم که در بالاتر آشنا شدید . اگر میان صندلی روان درمانگر و مراجعه کننده تفاوتی وجود داشته باشد به طوری که صندلی روان درمانگر بالاتر و راحت تر از صندلی مراجعه کننده باشد، بیمار احساس حقارت و ناراحتی پیدا میکند. کلینیک زیبایی تان باید نورپردازی خوبی داشته باشد، نباید تیره و تاریک باشد. بهتر است صندلی مُراجع به سوی در ورودی باشد، چرا که باعث می شود احساس امنیت و آزادی داشته باشد. طراحی داخلی مطب دندانپزشکی به صورت اصولی با فضای گرم و صمیمی باعث خواهد شد تا از وحشت شما کاسته شود و با احساس رضایت از دندان های سالم از مطب دندانپزشکی خارج شوید.

توسط باربری

باربری