قیمت و انواع دریچه بازدید داکت اسپلیت تهویه نظری 09128722799 مجله خودرو بی درایو

این دریچه بازدید داکت اسپلیت نیز در زیرمجموعه‌ی درب های ساده و فِلَتِ دریچه های بازدید دریچه بازدید داکت اسپلیت واقع شده. برای ساخت این دریچه بازدید داکت اسپلیت از پروفیل مخصوص تحت عنوان فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت و ساختارِ ورقیِ به عنوان درب دریچه بازدید داکت اسپلیت استفاده می‌شود. اولین مرحله از ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت (دریچه زیر فن کویل) طراحی و مونتاژ فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت است. برای ساخت فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت ابتدا باید سایز و ابعاد داخلیِ کلافِ زیر کار را که در سقف کاذب به عنوان نگهدارنده‌ی دریچه بازدید داکت اسپلیت عمل می‌نماید را به دقت استخراج نمود.

  • گروه صنعتی تهویه سان با بیش از 25 سال سابقه تولید انواع محصولات سیستم هوارسانی، خنکسازی و حرارتی بهترین محل برای خرید لوازم مورد نیاز کانال کشی داکت اسپلیت در کشور است.
  • با این حال هر‌ واحد می‌تواند هزینه مصرف برق خود را کاملا متناسب با نیازهای خود کنترل کند.
  • پس از آماده شدنِ فریمِ آلومینیومی دریچه داکت اسپلیت نوبت به ساخت درب شیاردارِ دریچه داکت اسپلیت می رسد.ابعاد درب بر اساس ابعادِ داخلیِ فریم دریچه داکت اسپلیت شیاردارِ لولایی تعیین می گردد.البته با توجه به لولادار بودنِ فریم باید ضخامت لولا از ابعاد داخلیِ فریمِ دریچه داکت اسپلیت کسر گردد تا در زمانِ بسته شدنِ درب دریچه داکت اسپلیت و قرارگرفتنِ آن در داخلِ فریم مشکلی پیش نیاید.
  • همچنین می‌توان جنس ورق آن را با توجه به مکان و متریال و نیاز خودتان تعیین نمایید.
  • بعد از نصب سه پری با توجه به ابعاد داخلی فریم درب دریچه بازدید داکت اسپلیت مشابه لولا تولید می‌شود.
  • هرچه ابعاد دریچه بازدید داکت اسپلیت بیشتر باشد تعداد و جای پیچ ها بیشتر می‌شود.
در نهایت تمام سطوح محصول با رنگ کوره ای الکتروستاتیک پوشانده می شود تا از آسیب دیدگی حفاظت شده و عمر بالای آن تضمین شود. کانال کشی داکت اسپلیت نیز به نوبه خود بسیار حائز اهمیت بوده و در صورتی که بهترین دستگاه داکت اسپلیت در کنار انواع دریچه بازدید و هوا بدون یک کانال کشی مناسب قرار گیرد؛ بازدهی بسیار کمی برای محیط داخلی خواهد داشت. اهمیت جلوگیری از هدر رفت هوای خنک، گرم یا تهویه شده در طول مسیر داکت اسپلیت تا فضای داخلی ساختمان بر عهده کانال کشی داکت اسپلیت است. از این رو باید از بهترین جنس و مدل کانال کشی داکت اسپلیت جهت حفظ راندمان کاری سیستم داکت اسپلیت بهره برد. کانال کشی پلی اورتان یا کانال داکت اسپلیت پیش عایق در سالهای اخیر توانسته با رفع برخی از ایرادات کانال کشی گالوانیزه جای آن را در سیستم کانال کشی بگیرد. جهت جلوگیری از هدر رفت انرژی، سرما یا گرمای تولیدی داکت اسپلیت باید از عایق مناسب کمک گرفت.

همانطور که از نام این دریچه بازدید داکت اسپلیت نیز بر می‌آید ساختار داخلیِ درب دارای شیارهای گریلی در طول های ۹ و ۱۸ سانتی متر است. این شیارها به صورت موازی و متوازن و در فواصل یکنواخت در کنار هم جانمایی می‌شوند. انطباق مسیرِ این شیارها در زیرِ دستگاه داکت اسپلیت با محل برگشت هوای دستگاه، از ضروریات است.

کاربردهای جالب دریچه بازدید داکت اسپلیت در سیستم تهویه ساختمان

پس از پرسِ جای قفل ها بر روی درب دریچه داکت اسپلیت ،برای اتصال درب دریچه داکت اسپلیت به فریم می رسد.این اتصال بواسطه ی وجود لولا امکانپذیر می گردد. با انجام کلیه موارد بالا نوبت به ایجاد پوشش رنگ پودری استاتیک کوره ای بر روی سطوح دریچه داکت اسپلیت می رسد.انجام عملیات رنگ بر روی دریچه داکت اسپلیت باعث زیباییِ نمای دریچه داکت اسپلیت و نیز باعث محافظت دریچه داکت اسپلیت در برابر ضربه و خط و خش می شود.برای زیباترشدنِ نمای دریچه داکت اسپلیت می توان از کدرنگ های متنوع بهر برد. پس از انجام رنگ کوره ای پودری استاتیک و خارج نمودن دریچه بازدید داکت اسپلیت از کوره رنگ،بلافاصله باید به کاور کردنِ دریچه داکت اسپلیت اقدام نمود تا در حین نقل و انتقال دریچه داکت اسپلیت به سمت پروژه،آسیبی به ساختار دریچه داکت اسپلیت وارد نیاید.

پس برای ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت به سه رکنِ فریم، دربِ مشبک و لولا نیاز است.مراحل تولید این دریچه بازدید داکت اسپلیت نیز با سایزینگِ ابعاد دریچه بازدید داکت اسپلیت شروع می‌گردد.پس از سایزینگِ ابعاد و محاسبه و لحاظِ بادخور بر روی ابعاد فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت نسبت به برش این اضلاع اقدام می نماییم.با برش این اضلاع برای اتصال آنها نسبت به هم از روش گوشه زنی یا گوشه بُری استفاده می‌گردد. با تعیین ابعاد دقیق فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت نوبت به برش پروفیل اضلاع فریم خواهیم پرداخت. پس از برش اضلاع فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت نسبت به گوشه زنیِ سرهای اضلاع پروفیل فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت اقدام می‌شود. این کار به این خاطر صورت می گیرد که تمام گوشه ها به صورت کاملاً گونیا ساخته گردد. پس از گوشه زنی ِ اضلاع فریم، به وسیله کرنرها یا گوشه های فلزی این اضلاع به هم متصل و ساختار چهارگوشه‌ی فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت حاصل می‌آید.

دریچه اسپلیت آلومینیومی

قیمت و انواع دریچه بازدید داکت اسپلیت تهویه نظری 09128722799 مجله خودرو بی درایو درجاهایی که ساختار کلافِزیرکارِ دریچه بازدید داکت اسپلیت به صورت کاملاً استاندارد و گونیا و بدون مشکل باشد به طور عمومی از کلاف ۳ سانتی برای فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت استفاده می‌گردد که در این حالت به دریچه بازدید داکت اسپلیت، دریچه بازدید داکت اسپلیت با فریم معمولی می‌گویند. دریچه بازدید داکت اسپلیت ساده لولایی اما اگر کلاف زیرکارِ دریچه بازدید داکت اسپلیت دچار ناگونیایی یا مشکلاتی از این دست باشد، برای پوشش کلیه عیوب و ایجاد ساختارِزیبا برای دریچه بازدید داکت اسپلیت (دریچه بازدید فن کویل) از فریم ۵ سانتی برای ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی ساده لولایی استفاده می‌گردد. یکی از شیک ترین و دکوراتیوترین مدل از انواع دریچه داکت اسپلیت مدل شیاردار گل سقفی می باشد.در این مدل بر روی ساختار درب دریچه داکت اسپلیت، شیاری در اطراف محیط درب یا در داخل ساختار درب دریچه داکت اسپلیت باعث هوارسانی به دستگاه داکت اسپلیت می شود.این شیار محیطی را در اصطلاح، گلِ دریچه داکت اسپلیت می نامند.درصورتیکه این شیار محیطی واحد باشد دریچه داکت اسپلیت را تک گل و اگر شیار بصورت دوبل در کنار هم بر روی درب دریچه داکت اسپلیت حک شده باشد دریچه را دوگل می نامند. برش اضلاع فریمِ دریچه بازدید فن کویل بر این منوال صورت گرفته و پس از آن نسبت به گوشه زنیِ هریک از این اضلاع اقدام می نماییم.برای اتصال گوشه های کار باید از یک قطعه فلزی بنام کرنر استفاده کرد.این کرنر در واقع نقش جوش را برای اتصال بازی می‌نماید.با تدارک فریم باید جای پیچ ها را بر روی آن ایجاد کرد.این جای پیچ ها، هم می‌تواند بر روی نمای فریم و هم بر روی دیواره‌ی فریم دریچه بلزدید فن کویل ایجاد گردد. با اتمام مراحل ساخت فریم دریچه بازدید فن کویل،نوبت به ساخت درب دریچه بازدید فن کویل خطی می‌رسد.جنس درب از ورق آلومینیوم با ضخامت یک میل به بالا است.از آنجا که از نام این دریچه بازدید فن کویل هم مشخص است دریچه‌ی هوارسانِ این دریچه بازدید فن کویل از نوع خطی کله قندی است.به همین خاطر با توجه به تناسب ابعاد درب دریچه بازدید فن کویل حفره ای با چهارچوبه‌ی مستطیلی بر روی این درب ایجاد می‌نماییم که به راحتی دریچه هوای خطیِ کله قندی را بر روی این حفره تعبیه و متصل کرد. دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی کله قندی برای بازرسی دستگاه‌های استفاده می‌گردد که مکش دریچه بازدید از طریق دریچه خطی کله قندی تعبیه گشته بر روی بدنه دریچه بازدید داکت اسپلیت صورت می‌گیرد و دلیل نامگذاری این دریچه نیز وجود همان دریچه خطی می‌باشد.

الف-۲- دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی ساده وزنه ای

توسط باربری

باربری