ماندگاری تزریق ژل عوارض تزریق ژل مراقبتهای پس از تزریق ژل هزینه تزریق ژل-مهسا امانی

هنگامی که این ژل تزریق می شود، یک عمل پرکننده فوری ایجاد نمی کند، اما یک اثر تحریک کننده بر روی سنتز کلاژن جدید اعمال می نماید. در حقیقت این نوع ژل ها نوعی اثر لیفت کننده و غیر مستقیم پرکننده دارند. ژل‌هایی که از نوع نیمه دائم هستند نیز در صورتی پیشنهاد می‌شود از آن استفاده گردد که مورد تائید وزارت بهداشت باشد و برای بدن هیچ‌گونه ضرری نداشته باشد. تزریق ژل در قسمت‌های مختلف صورت، رایج‌ترین و پرطرفدارترین کاربرد تزریق فیلر در ایران است.

اسید هیالورونیک (معروف به HA) به طور طبیعی در پوست وجود دارد و با جذب و نگه داشتن آب به هیدراته ماندن پوست کمک می‌کند. همچنین این ماده با کلاژن و الاستین ترکیب می‌شود و به ایجاد ساختار و قابلیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند. اسید هیالورونیک ساختارهای بین سلولی را تثبیت می‌کند و موجب ایجاد شبکه ویسکوالاستیکی می‌شود تا فیبرهای کلاژن و الاستین به یکدیگر متصل شوند. طی شرایطی مانند آسیب‌های مختلف ناشی از آفتاب و افزایش سن این اتصالات از بین می‌روند و در نتیجه توده‌های نامنظم کلاژن و الاستین ایجاد می‌شوند.

به همین دلیل باید از پزشک متخصص باتجربه و حرفه‌ای مشاوره گرفته و از مناسب بودن این مدل مطمئن مراقبت های کامل بعد از تزریق ژل (https://clinicmahsaamani.ir/gel-injection-training/home-care-after-a-hyaluronic-acid-injection/) شوید. این مدل به دلیل شباهت به لب‌های عروسک باربی به مدل باربی هم معروف است. میزان حجم‌دهی به لب‌ها در این مدل طبیعی بوده و لب خیلی بزرگ نمی‌شود. مدل عروسکی برای افرادی که هنگام لبخند، لثه‌شان دیده می‌شود، گزینه بسیار خوبی است. در این روش بیشتر ژل به لب پایین و قسمت میانی لب بالا تزریق می‌شود. بهترین فیلرها برای پروتز لب ژل‌هایی هستند که احتمال بروز برآمدگی یا ندول‌ها را به حداقل می‌رسانند.

نور خورشید و حرکات طولانی عضلات (جویدن، خندیدن، اخم کردن) باعث تحلیل رفتن بافت پوست می‌شود. فیلرهای صورت راه‌حل‌های موقتی تا بلندمدتی هستند که به وسیله چند تزریق کوچک در مناطق خاصی از صورت انجام می‌شود. چندین نوع مختلف از فیلرهای صورت در دسترس است که هرکدام برای یک یا چند منظور به کار می‌روند، مانند کاهش چروک و حجم دادن به لبها.

میبینید که تخصص پزشک و پیروی از دستورالعمل‌ های وی مهم‌ ترین عاملی است که می‌تواند از بروز مشکلات احتمالی پیش‌ گیری کند لذا اهمیت این موضوع را دست‌کم نگرفته و به آن دقت کنید. بی‌ نظمی و اختلال در تزریق که موجب نا همواری و عدم تقارن بین نواحی مختلف خواهد شد که تا حد زیادی به کیفیت فیلر استفاده شد و مهارت پزشک بستگی دارد. مشابه هر عمل دیگری، تزریق ژل نیز ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد و موجب بروز علائمی شود که آزاردهنده است. اما سایر ژل های چینی و اوکراینی که مورد تایید وزارت بهداشت نیستند ، ممکن است باعث مشکلاتی شوند یا طول زمان موثر بودن ژل بسیار کوتاه باشد ، این نوع ژل ها به طور طبیعی ارزانتر هستند. خصوصیت این ژل در سازگاری بیولوژیک با بدن است به این معنا که واکنش نمی دهند و نیز سرطان زا نیستند.

کربوکسی تراپی مو (خداحافظی با ریزش مو)

تا یک هفته بعد از تزریق از مصرف نوشیدنی‌های الکلی و استعمال دخانیات خودداری کنید. پیش از انجام تزریق پرکننده‌ها حتماً یک میان وعده مناسب میل کنید. جهت انعقاد بهتر خون و افزایش ویتامین K در بدن از اسفناج، کلم و کرفس غافل نشوید. از خوردن روغن ماهی و ویتامین E هفت روز قبل از تزریق خودداری کنید. نتایج فوری پس از گذشت ده دقیقه در این روش به‌وضوح مشاهده می‌شود.

آیا چهره ام طبیعی به نظر خواهد رسید؟

جای جوش، خطوط خنده، خطوط اخم، خطوط روی لب‌ها و اطراف دهان را می‌توان با موفقیت و به‌طور موقتی با استفاده از ژل‌های تزریقی از بین برد. به‌علاوه حالت لب‌ها را می‌توان بهبود بخشیده و آن‌ها را برجسته‌تر کرد. تزریق ژل یک روش درمانی بی‌خطر است که اهمیت زیاد آن برای استفاده در بخش پایینی صورت می‌باشد. فیلرهای اسید هیالورونیک یک گزینه موقتی هستند و در نتیجه برای افرادی به کار می‌روند که اولین بار است برای رفع چین و چروک اقدام می‌کنند. فیلر در لب، نسبت به چین‌های لبخند، معمولاً زودتر از بین می‌رود. برخی فیلرهای هیالورونیک اسید مانند والوما ، دوام بیشتری دارند اما محدود به نواحی خاص مانند گونه هستند.

عوارض تزریق ژل برای مدت زمانی طولانی چیست؟

از Restylane Silk می‌توان هم برای افزایش حجم لب و هم برای صاف و متقارن کردن خطوط لب استفاده نمود. زمان تزریق ژل باید بررسی‌ها و مراقبت‌های لازم را انجام دهید. پزشک شما باید برای تزریق ایمن و ایجاد نتایج طبیعی آموزش لازم را دیده و مهارت و تجربه کافی داشته باشد. برای انجام روش‌های زیبایی مانند تزریق ژل به دنبال متخصص پوست، مو و زیبایی باتجربه باشید.

  • در روزهای منتهی به تزریق فیلر، از مصرف الکل جدا خودداری کنید.
  • هرچند که نقش پزشک بسیار مهم و مؤثر است اما باید به مواردی مانند نکات قبل و بعد از عمل نیز توجه ویژه‌ ای داشته باشید.
  • محافظت در برابر آفتاب به مدت 2 هفته پس از تزریق ضروری است.
  • از خارش و یا ماساژ دادن این قسمت‌ها تا چند روز خودداری کنید.
  • 7 – در شروع مرحله تزریق با ورود سوزن احساس می کنید نیش کوچک می کنید بعد در هنگام تزریق شدن ژل یک مقداری ممکن است احساس سوزش کنید .
  • پس از اولین ملاقات تزریق ژل معمولاً ظرف مدت 15 دقیقه انجام می‌شود.
ماندگاری تزریق ژل عوارض تزریق ژل مراقبتهای پس از تزریق ژل هزینه تزریق ژل-مهسا امانی

توسط باربری

باربری