نکات مهم در طراحی رستوران

در دکوراسیون داخلی رستوران آشپزخانه طبیعی برخی از دیوارها به رنگ سبز مایل به سبز تیره هستند تا تضادی با عناصر کم رنگ ایجاد کنند. ویژگی های ورودی عجیب و غریب در بازار هتل های نوظهور امروزی شامل دیوارهای سبز بزرگ، آبشارهای داخلی، لوسترهای بزرگ و ایستگاه های چند رسانه ای می باشد. یک آتلیه چو تامپسون با یک رستوران دار با چالش طراحی چند جانبه جذاب روبرو شد: چگونه می توانیم رستورانی ایجاد کنیم که استعداد تازه و فصلی منوی آن را به ارمغان بیاورد و برای مشتریان دوران دانشگاه در محوطه نزدیک دانشگاه ، همه در یک بند کفش ، جذاب باشد. همه چیز را ساده نگه دارید و یک محیط کم تحریک ایجاد کنید که به مهمانان شما اجازه می دهد روی غذای خود تمرکز کنند.

یک سقف بسیار نامتناسب ، 150 تنظیمات در یک فضای کاملاً باز و در وسط ، در یک قفس شیشه ای ، یک گاو و خروس در دام فرمالین توسط دامین هرست که محتوای بشقاب را اعلام می کند: گوشت ، گوشت و گوشت بیشتر. این رستوران هتل که اخیراً با “طراحی داخلی سال” طراحی شده است ، توسط استودیوی Archer Humphryes طراحی شده و کاملاً با مبلمان Fratelli Boffi تزئین شده است ، ترکیبی از چوب و 120 لامپ لامپ برای فضایی دنج که یادآور ماشین های غذاخوری اسکاتلندی است. لامپ های باورنکردنی آزمایش نور راهی عالی برای ایجاد فضایی در فضای شماست. روانشناسی طراحی داخلی رستوران ، قسمت سوم : نورپردازی رستوران : به قسمت 3 مجموعه پنج قسمتی ما در مورد روانشناسی طراحی داخلی رستوران عالی خوش آمدید.

به طور کلی طراحی دکوراسیون داخلی رستوران و کافه با توجه به مخاطب آن ها طراحی می شود.چنان چه این طراحی طبق اصول اولیه و استانداردهای لازم انجام شود، حس خوبی را در مشتریان ایجاد خواهد کرد و همین امر موجب بازدهی بالای مجموعه می گردد.یکی از پرطرفدارترین سبک های مورد استفاده در رستوران و کافه های درحال حاضر استفاده از سبک مدرن می باشد. به خاطر همین طراحی رستوران و دکوراسیون داخلی علاوه بر یک منوی متنوع و غذاهای باکیفیت برای جذب مشتریان لازم و ضروری است. دیوار لهجه دوست داشتنی یک ایده دکوراسیون رستوران است زیرا چشم مهمانان شما را به یک نقطه کانونی می کشاند. اگر شما به عنوان یک طراح در حال اجرای یک پروژه در رستورانی مدرن هستید، حتما می دانید که برخی عناصر در طراحی داخلی ارزش و اهمیتی دو چندان دارند. را می توان بعنوان یکی از مهمترین عوامل در پیشرفت و جذب مشتریان یک رستوران دانست. برای این منظور می توان از روش های کنترل صوت همچون سقف کاذب، فرش یا پرده استفاده کنید. گچ علاوه بر اینکه استفاده از آن سرگرم کننده است و یادآور روزهای بی دغدغه دوران کودکی است، همه کاره و موقتی است، بنابراین می توانید از آن در رستوران خود به میزان دلخواه خود استفاده کنید.

مکان کافه را طوری انتخاب کنید که محل عبور و مرور خودروها و آدمها باشد؛ این امر باعث افزایش مشتری و رونق کسب و کار میشود. ضروری است که طراحی کافه شما از هر نظر پاسخگوی نیازها و طراحی داخلی رستوران کلاسیک خواستههای مشتریان باشد. نور کم فضایی صمیمی و مجلل ایجاد میکند، بهویژه در بار و سالنهای رستوران، جایی که مشتریان تمایل بیشتری به تکیه زدن به هم دارند. برای افزایش گستره دید مهمانان سقف بلندتر از حد معمول در نظر گرفته شده است و کل فضا به عنوان مجموعه ای منسجم دیده می شود. متریال به کار رفته در پروژه تا حد ممکن اساسی و برخی از آن ها قابل بازیافت می باشند. روشنایی تکلیفی Task Lighting این به مشتریان و کارمندان کمک میکند تا وظایفی مانند خواندن منو، تماشای واضح میز و غذا و آشپزی در آشپزخانه را انجام دهند. روشنایی محیطی – این روشنایی کلی یک محیط است. اما به هنگام شب برای روشنایی محوطه باید یک نورپردازی سرتاسری داشته باشید تا محیط کاملاً روشن باشد، در کنار آن میتوانید برای جلب توجه از برخی نورپردازیهای خاص با رنگهای قابل توجه در طراحی نمای رستوران استفاده کنید.

آتلیه چو تامپسون علاوه بر طراحی داخلی ، لوگو و تابلوهای جدید کافه را نیز طراحی کرده است که به گفته وی نشانه هایی از بازارهای کشاورزان است. سایر جزئیات این پروژه یک دیوار چوبی است که برای نمایش خط تولید مارک کافه استفاده می شود ، که شامل آثار هنری ، تی شرت ها و کیف های دستی است. ما با دیدن این مسئله به عنوان یک مشکل طراحی چند رشته ای به این چالش نزدیک شدیم. در دکوراسیون داخلی تمامی نکات مانند قطعات پازل هستند که اگر درست در کنار همدیگر قرار نگیرند، مکان شکل درستی به خود نمی گیرد.

با این حال، به گفته رایموندو گابی، دانشیار مدیریت بازرگانی در مؤسسه آشپزی آمریکا، نور اولین چیزی است که طراحی داخلی رستوران اشتباه می کند: به تمام زمان هایی فکر کنید که به یک مکان کم نور رفته اید و مجبور بوده اید آن را نگه دارید. استفان زاگور، رئیس مطالعات مدیریت و بازرگانی مؤسسه آموزش آشپزی در منهتن، تا آنجا پیش می رود که می گوید نور مهمترین عنصر طراحی داخلی است. این محل باید به صورتی جانمائی گردد که درب مشرف به سالن نداشته باشد و حتما باید از پیش فضایی جهت جلوگیری از پخش بوی نامناسب در محیط رستوران استفاده بشود. هر سقفی را با استفاده از بافت یا رنگ به یک خوراکی برای چشم ها تبدیل کنید، مانند کاری که The Salted Pig در ریورساید، کالیفرنیا با سقف به سبک صنعتی خود انجام داد. زیبایی ظاهری کل رستوران به صورت ترکیبی بین فرم های واضح و منحنی های ملایم ، بین مصالح دستباف مانند ترازو و مواد صنعتی مانند فولاد با روکش پودر و بین رنگ های خنثی مانند کاشی بتنی و رنگ های روشن مانند کوسن های صورتی تبدیل شد. فضای آرام و راحت صرفاً به فضایی بیصدا، کمنور با رنگهایی خنثی اشاره ندارد.

حتما به اینترنت قابل دسترس در طراحی خود جا دهید. یکی از ویژگیهای قابل توجه آن هم اجرای موسیقی زنده است که سه روز در هفته یعنی درواقع روزهای دوشنبه، سهشنبه و چهارشنبه از ساعت ۸ شب شروع میشود. پس به قسمت پنهان و آشکار آشپزخانه توجه کنید. سینیهای قلم کاری شده را بر روی میز به عنوان دکوری استفاده کنید. چنان چه یک سبک خاص را مد نظر دارید، باید از قبل برای آن برنامه ریزی کنید و یک طرح برای آن تهیه کنید تا بتوانید ایده های خود را بیشتر به واقعیت نزدیک کنید. اما اگر طراحی رستوران به درستی انجام گیرد وظیفه اولیه جذب مخاطب به راحتی انجام میگیرد. به راحتی با چیدمان به سبک ایرانی میتوان یک دیزاین پر رنگ و روح را در منزل هر ایرانی مشاهده کرد. در برخی رستوران ها تنورهای پخت نان در نزدیک در ورودی طراحی می شود و بوی نان تازه مشتری ها را به سمت رستوران می کشاند. اگر پاسیو خود را مانند آنها در اطراف درختان زرق و برق دار بسازید، امتیاز پاداش می دهید!

دیوارهای بتنی ، لوله های روی سقف ، آشپزخانه زیر شیشه ، معلق طلایی دیدنی و فضاهای صمیمی کوچک مانند لانه زنبوری کندوهای زنبور عسل ، مردم با آنها می آیند . خلاقیت در کفپوش های خود یک ایده سرگرم کننده دکوراسیون رستوران است که به مهمانان شما چیزی برای “گرم” می دهد. مدل های دکوراسیون رستوران می توانند سبک های گوناگونی داشته باشند که با توجه به نوع غذا و شیوه سرو غذا در هر رستوران طراحی می شوند. با قرار دادن گیاهان در قفسه ها، ایجاد یک دیوار کامل، یا آویزان کردن آنها از سقف مانند Circolo Popolare در لندن، به رستوران خود القای خوبی سبز بدهید.

توجه به نمای بیرونی هر مکان باعث افزایش قیمت و ارزش آن ملک می شود، در طراحی نمای بیرونی مکان هایی از جمله انواع فروشگاه و رستوران این امر اهمیت بیشتری دارد و به گونه ایی می توان گفت تاثیر مستقیم در جذب مشتری دارد. در طراحی رستوران باید به جای گیری عملکردهای وابسته آن توجه فراوان داشت.قرارگیری نامناسب آشپزخانه یا سرویس های بهداشتی باعث بوجود آمدن فضاهایی غیر قابل استفاده می گردد.همچنین گردش فعالیت ها باید به درستی طراحی شود تا از ازدحام و شلوغی جلوگیری گردد.از طرف دیگر طراحی و دکوراسیون داخلی زیبا و آرامش بخش فضای داخلی و بیرونی رستوران،نورپردازی مناسب،تفکیک مطلوب فضاهای عمومی و سالن غذاخوری و… الگویی را انتخاب کنید که مکمل بقیه دکوراسیون شما باشد، مانند آنچه در Flora Danica در پاریس انجام دادند.

چرا وقتی میتوانید یک اثر هنری منحصربهفرد و بومی را به نمایش بگذارید، چرا دکوراسیون عمومی دیوار را برای رستوران خود بخرید؟ این رستوران دارای یک دکوراسیون مدرن با مناظر دریایی چشمگیر هست که در سال 2011 در کشور نیویورک بازسازی شد. در طراحی فضای کافه بهتر است از یک سری لوازم تزیینی و دکوری خاص و هماهنگ با آن فضا استفاده کرد تا لوازم به عنوان یک امضای خاص مخصوص به آن کافه را در ذهن مراجعین تداعی کند. پاتریک جوین تزئینات پلان (پنجره خلیج و حباب های شیشه ای مورانو) این نگین امپراتوری دوکاس در نزدیکی بیابان را امضا می کند. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و برآورده تقریبی هزینه طراحی و راه اندازی رستوران یا کافی شاپ با ما در ارتباط باشید. برای طراحی دکوراسیون کافه اولین قدم این است که اندازه و ابعاد فضای رستوران یا کافه را بدست آورید .برای اندازه گیری دقیق می توانید از یک مهندس معمار کمک بگیرید.امروزه کافه و کافی شاپ ها امکانات مختلفی را در اختیار مشتری های خود قرار می دهند .کافه ها دیگر فضایی برای نوشیدن انواع نوشیدنی یا قهوه نیستند. این پروژه یک کافه رستوران کوچکی بود که دارای دو بخش بیرونی و داخلی تقسیم شد.

توسط باربری

باربری