کاشت و تکثیر گیاهان زینتی

ضمن اینکه برای رشد باید در معرض تابش مستقیم نور خورشید باشند. پرورش گل شمعدانی نیازمند آگاهی از نحوه و زمان آبیاری، شرایط رطوبت، نور و گرما و همچنین آگاهی از نحوه تکثیر و نیز آشنایی با آفات و بیماری های این گیاه است در این مطلب تمام نکات درباره ی نگهداری هرچه بهتر این گیاه ذکر شده است و همچنین میتوانید با انواع این گل های خاطره انگیز آشنا شوید. نقاطی همانند آبادان و اهواز و کلاً نقاط جنوبی کشور به دلیل داشتن آب و هوایی بسیار گرم عموماً نیازمند هستند تا از گونههایی خاص از گیاهان مقاوم استفاده کنند. گونه های مقاوم در برابر برهم خوردن شرایط جوی هستند. در این منطقه گردشگران و علاقمندان می توانند به تماشای گونه های مختلف از لاله ها بپردازند. به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، غلامرضا تقوی، مدیرکل دفتر امور گلخانه ها و گیاهان دارویی و قارچ معاونت امور باغبانی گفت: تولید و سطح زیر کشت گل و گیاهان زینتی در حوزه گلخانه ها از سال ۹۲ تاکنون ۳۵ درصد رشد داشته است. زیرا که میتوانند لوازم و وسایل مرتبط با باغبانی و کشاورزی و ابزارآلات مورد نظر خود را از این بازار به آسانی تهیه کنند. اما فیلودندرون حاوی کریستال اگزالات کلسیم است که برای انسان و حیوان بسیار خطرناک و سمی است و به همین دلیل باید از دسترس کودکان و حیوانات خانگی آن را دور نگه داشت.

رنگ برگهای آن متنوع است و از سبز روشن تا صورتی روشن دیده میشود و برای فضاهایی که دکوراسیون روشن دارند بسیار مناسب است. همچنین گیاهانی مانند نخل ققنوس، پتوس، گل چچمه ای و گیاه عنکبوتی در پاکسازی هوا نقش دارند. گلهای آپارتمانی ، بوته ها، درختان و نخل های آپارتمانی گرده بسیار کم یا حتی هیچ گونه گردهای تولید نمیکنند و برخی از آنها فقط در فصلی خاص مقدار کمی تولید میکنند. تمامی این گونه ها قابلیت نگهداری در آب را دارند. این لیست برای افرادی که به گرده گیاهان حساسیت دارند کمک میکند تا بدانند از چه گیاهان آپارتمانی و گلهای باغی باید دوری کنند. این گل در طیف رنگی بی شماری موجود است که می توانید به زیبایی هر چه تمام تر از این گل به عنوان یک عنصر دکوراسیون داخلی در طراحی فضای خود کمک بگیرید و رنگ متناسب با فضای خود را با این گیاه هماهنگ کنید. گرده نوعی علف هرز به نام تاج خروس وحشی (Amaranthus retroflexus) و دیگر اعضای هم خانواده این گیاه که در بیشتر نواحی ایران بهصورت خود رو رشد میکند، به عنوان یکی از علل شایع آلرژی تنفسی در بین بیماران آلرژیک به شمار میآید.

این گل گردههایی دارد که باعث ایجاد عطسه و سرفه میشوند. این گلها به طور معمول در پاییز باعث ایجاد آلرژی میشوند. این گلها با ویژگیهای شناختی نشان داده میشوند که آنها را قابل تشخیص میکند. در گذشته این پرنده را به عنوان عضوی از خانوادهٔ طوطیواران میدانستند اما مطالعات مولکولی اخیر این پرنده را متعلق به خانوادهٔ طوطی کاکلی میداند. این گونه یعنی آشیانتوس لانگیسالیس به عنوان گیاهی نیمه خزنده با ساقه های ۹۰ سانتی متری است و دارای گل هایی به رنگ قرمز و برگ های به رنگ سبز و سفید می باشد. در قسمت برگ دارای فرم خاصی است و از گونه های پرطرفدار قلمداد می شود. گل مناسب باغچه در مناطق گرمسیری و صخره ای است. این گیاه زینتی به شرایط نامساعد خاک مقاوم است ولی در خاکهای حاصلخیز با زهکش مناسب رشد بهتری دارد. نرگس کاغذی سفید یک گیاه مقاوم است، اما بهعنوان یک پیاز گلدار با عمر کوتاه شناخته میشود. این گیاه از خانواده ای است، همیشه سبز که بیش از ۱۰۰۰ نوع مختلف دارد که اغلب آن ها دارای برگ های زیبا به همراه بافت هستند. استرپتوکارپوس میتواند تا سالیان طولی به حیات خود ادامه داده و همراه شما باشد. با فرانو همراه باشید.

گلدهی و رشد با آمدن فصل سرما اتمام می یابد و بهار سال بعد شاهد رشد و گلدهی مجدد این گیاه خواهید بود. هر چند که تب یونجه در بهار شایع و شدیدتر است اما شکوفههای آخر فصل استرها میتوانند واکنشهای آلرژیک شدیدی ایجاد کنند. گیاهان آلرژی زا میتوانند باعث آبریزش بینی، خارش چشم و تب شوند؛ اما باید بدانید که اغلب آنها زینتی نبوده و بهطور معمول با این گونه گیاهان در ارتباط نیستیم. فیکوس بنجامین، گونه ای گیاه گلدار است که در راسته گل سرخ سانان قرار دارد. این یک محصول است که در مرحله استقرار نیاز به آبرسانی مکرر دارد ، با این حال ، گیاهان بالغ تحمل خشکسالی را دارند. گیاهان زینتی زیبایی های خاص خود را دارند و برخی با برگ های نازک و برخی با برگ های گوشتی و حجیم هستند. این گیاه محیط مرطوب را دوست دارد، بنابراین برای حفظ رطوبت آن را مرتب آبدهی کنید. گل های باغچه ای به آبیاری مرتب و منظم نیاز دارند.

تکههای پوستۀ پوشیده شده با موم به همان رنگ باقی میماندند؛ پس از رنگ نهایی (معمولاً قرمز، قهوهای و یا سیاه)، موم را با حرارت دادن تخممرغ در اجاق گاز و پاک کردن ملایم موم ذوب شده یا فرو بردن مختصر تخممرغ در آب جوش، خارج میکردند. شرایط مقاومی از خود در برابر شوری خاک و درجه حرارت بالا نشان می دهد. اندازه بزرگ این گیاه نورپسند نشان میدهد که مقدار زیادی گرده را در خود جا داده است. اندازه کوچک این گیاهان باعث میشود تا در همه مکانها حتی در دفتر کار یا روی میز هم قابل پرورش باشند. این گلهای محبوب را در ماههای گرم سال همه جا دیده میشوند و خیلی از افراد آنها را بهعنوان گیاهان تراریومی در خانه نگهداری میکنند. خوشبختانه همه گیاهان آلرژی زا نیستند و به نظر میرسد گیاهان پیوندی حساسیت کمتری ایجاد میکنند اما در هر صورت گرده افشانی برای بیشتر آنها لازم است و باید در انتخاب گیاه آپارتمانی مناسب دقت کنیم. علت این انتخاب این است که پامپاس گراس در برابر تابش مستقیم آفتاب و گرمای زیاد مقاومت خوبی را از خود نشان می دهد اما در برابر سرما حساس است.

بهنظر میسد که نوع دو گله آن گرده کمتری نسبت به نوع معمولی تک گل آن پراکنده میکند و گلبرگهای فشرده آن باعث کمتر پخش شدن گرده انواع گیاهان زینتی در گلخانه در هوا میشود. این روزها با وجود آپارتمان نشینی و زندگی بدون حیاط علاقه مردم به گل و گیاه کمتر که نشده هیچ ، بیشتر علاقه مندند تا با چند نمونه گل و گیاه طراوت و زیبایی به محیط اطرافشان ببخشند.برای بسیاری از ما ، زنده نگه داشتن گیاهان آپارتمانی می تواند یک چالش کمی سخت باشد به ویژه هنگامی که فضا و نور طبیعی خورشید محدود است . سانسوریا را میتوان یک گل آپارتمانی بدون نور معرفی کرد. در فصل بهار(خرداد) دوباره گل می دهد و گل های خشک آن را مشاهده خواهید کرد. از ماه خرداد به گل می نشیند و در فصل سرد نیز خشک می شود.

یاسمن رونده است و چشم هر رهگذری را به خود خیره میکند. گیاهان حساسیت زا علیرغم زیبایی خیره کنندهای که دارند معمولا به دلیل گردهافشانی در فصلهایی همچون بهار و پاییز باعث حساسیت افراد زیادی میشوند. سینگونیوم صورتی یکی از فریبندهترین و خیره کنندهترین گیاهانی است که ممکن است تا به حال دیده باشید. گندمی برگهای باریک و بلندی دارد که به طور طبیعی اطراف گلدان میریزد و به همین دلیل بهترین روش قراردادن آن با استفاده از آویز است. این نوع ارکیده معمولاً 3 گلبرگ بزرگ پهن دارد که به 3 گوشه مثلث اشاره دارد. گیاه فیکوس لیراتا بخاطر برگهای بزرگ و ویولنی شکل در لیست محبوبترین گیاهان آپارتمانی زینتی قرار میگیرد. دارای برگهای تخم مرغی شکل و سبز رنگ می باشد . حال برای اینکه از شوکه و پژمرده شدن گیاه در آپارتمان جلوگیری نمایید تا گیاه بتواند با محیط جدید و دمای آن خو بگیرد، بایستی ابتدا هوای اطراف آن را تا حدودی مشابه محیط بومی و یا محل تکثیر آن نمایید؛ یعنی روزانه دو بار در گرمترین ساعات روز روی برگهای آن آب نیمه گرم اسپری کنید. گل داوودی chrysanthemum که یک واژه یونانی دو بخشی به معنی گل طلایی ست خواص درمانی فراوانی دارد و در طب سنتی چینی از جایگاه بالایی برخوردار است.

ناکلیانکی – از ریشۀ: “کِلیاتی” (به اوکراینی: клеїти)، به معنی: «برای چسبزدن» – با چسباندن اشیا به سطح تخممرغ ایجاد میشود. کشت و كار پرورش گلهاي زينتي در ايران بعنوان يک رشته اقتصادي سابقهاي به قدمت احداث گلخانهها ندارد اما از زمانهاي گذشته، گلخانهدارها کار تکثير و پرورش گياهان را براي سرگرمي، و گذران اوقات فراغت انجام ميدادند. این گیاهان همیشهسبز، گل نمیدهند البته برگهای آنها به تنهایی بسیار زیبا و خیرهکننده است و اگر در کنار سایر گیاهان آپارتمانی قرار بگیرند، میتوانند جذابیت دکوراسیون خانهی شما را دوچندان کنند. لازم است بدانید بیشتر گیاهان حساسیت زا ، گل نیستند و دلیل آلرژی شما به احتمال زیاد درختان هستند. گیاهان آلرژی زا معمولا زینتی نیستند؛ زیرا گلهایی با رنگ روشن و درخشان زنبورها را به طور طبیعی جذب میکنند و گردههای سنگینی دارند، بنابراین زیاد نمیتوانند حساسیت زا باشند.

آلترنانترا، آشلانتوس، تاج خروس و … نوع زینتی گیاه تاج خروس در باغچه، گلدان و پارکها کاشته میشود و یکی از عوامل اصلی ایجاد آلرژی تنفسی در ایران و بسیاری از نقاط جهان است. گیاه آمبروسیا یا ابروسیا که به آن پیربهار هم میگویند از علفهای هرز و خطرناک است اما به دلیل شباهتش با گیاه علف طلایی اشتباه گرفته میشود. می توانید از طریق جایگاه یا صفحاتی که در سایت رزرو می کنید یک تا بی نهایت محصول خود را با قیمت مناسب به هزاران مخاطب معرفی کنید. گلهای کوکب به اندازه کافی زیبا و رنگارنگ هستند که حشرات گرده افشان را به سوی خود جذب کنند؛ اما به عنوان عضوی از خانواده آسترها، گردههای آن میتوانند در طول تابستان باعث تب یونجه شوند. گل داوودی بسیار مقاوم است و در طیف وسیعی از رنگ و اندازه موجود است و در فضای داخلی آپارتمان هم از آنها استفاده میشود. این گیاهان به کم آبی و شرایط سخت مقاوم هستند و تا سالیان سال عمر میکنند. گل های این گیاه به رنگ آبی و از نوع شیپوری می باشند. برگ نقره ای ها گل مناسب باغچه هستند و تحمل نسبتاً بالایی در برابر کم آبی و گرما دارند. از دسته گیاهانی می باشند که تحمل هوای گرم و خشک مناطق گرمسیر را دارند.

لیست قیمت گیاهان زینتی که از نظر تنوع بسیار زیاد هستند به طریق اینترنتی ساده ترین راهی است که با ارتباط با تولیدکنندگان حرفه ای و عمده ممکن خواهد شد. برای اینکه بسیاری از درختان تکثیر شوند و تولید مثل کنند لازم است گردههای خود را در هوا آزاد و از طریق باد منتقل کنند؛ بنابراین میتوانند باعث ایجاد حساسیت شوند. تکثیر این گیاه نیز از طریق خوابانیدن شاخه یا قلمه زنی است. درباره ساخت گلخانه برنامهریزی کنید و نسبت به خرید گل و گیاه زینتی و برنامههای بازاریابی و فروش نیز برنامه های دقیقی را تنظیم نمایید. این موضوع ما را برای انتخاب این گل ها امیدوار می کند. به راحتی ساقه های این گیاه را کوتاه کرده و آن ها را در آب ریشه دار کنید. گیاهان آپارتمانی، گیاهانی هستند که در داخل منزل به راحتی رشد می کنند و هرکسی می تواند گل های آپارتمانی در داخل منزل خود پرورش دهد.

گل ناز نیز با نمود پوششی برای باغچه گزینه ای مناسب و ایده آل است و در مناطقی چون اهوازو بوشهر پرورش داده می شود. ناز خرفه ای باید هر روز آبیاری شود. ناز خرفه ای پس از یک سال کشت، در سال دوم با وسعت بیشتری در باغچه رشد می کند. البته ناگفته نماند که سرعت رشد این گل در کل بسیار کند است ولی کوددهی مناسب در زمان دقیق می توانید به پرورش و رشد آن کمک کنید. سرعت رشد این گیاه زیبا و تزئینی متوسط بوده و جلوه بسیار خاص و زیبایی را به دکوراسیون خانه می بخشد. گیاهان زینتی گوشتی برگ های بسیار ضخیمی داشته و در نتیجه آب را درون آن نگه می دارند پس در مورد آب دادن به این گیاهان دقت کافی باید انجام گیرد. گیاهان خانگی حساسیت زا ، گردهای سبک دارند و به راحتی در هوا پخش میشوند بنابراین اگر آلرژی دارید از این گونه گیاهان دوری کنید. سایت یاشیل باغ آذربایجان سایت تخصصی گل و گیاه و نهال می باشد که با کیفیت ترین محصولات نهال پرورش شده در محیط آزمایشگاه ، گل و گیاهان و آپارتمانی و زینتی با تنوع گونه های مختلف را به قیمت عمده فروشی در اختیار شما نهال کاران ، باغ داران و دوست داران و علاقه مندان گل و گیاه قرار دهد و در هزینه و زمان مشتریان صرفه جویی شده باشد ما طرز نگه داری روش آبیاری میزان کود مورد نیاز و ملزومات خاک هر محصول را هم به صورت مختصر و مفید در کنار هر محصول قرار داده ایم تا در نگه داری هر کدام از محصولات نیز دچار مشکل نشوید در صورت مشاوره با لینک های ارتباطی با ما در ارتباط باشید.

اختر قابلیت ذخیره آب در ریشه های گره ای شکل خود را دارا می باشد. میوه کرچک به صورت کپسول کروی و خاردار متمایل به سبز (یا قرمز-ارغوانی) میباشد که در هنگام رسیدن سخت و شکننده میشود و دانهها به شکل بیضوی پهن و و به شکل دانههای لوبیا و دارای پوسته براقی میباشند؛ که درون آنها یک مغز کرم یا سفید بسیار روغنی قرار دارد. در عمل پیوند دو بخش پایه و پیوندک وجود دارد. اگر عشقه را در ظرف نگهداری می کنید ، هر دو روز یکبار آب آن را تعویض کنید. براساس این پژوهش، بیوتکنولوژی هر روز به یافتههای جدیدی دست پیدا میکند و متخصصان باغبانی به خصوص گیاهان زینتی باید از این تکنولوژیهای جدید و تخصص خود در این زمینه بهره ببرند و موجبات توسعه علم در زمینه زینتی و صنعت تولید گیاهان زینتی شوند. این گیاهان خود اقدام به بذر ریزی می کنند و از این طریق زمینه رشد و گسترش سال بعد را فراهم می کنند. تولید این محصولات در بازار ایران کمک می کند تا تنوع انواع گیاهان زینتی بازار فراهم شده و در نتیجه سلایق مختلف با شرایط آب و هوایی گوناگون بتوانند از وجود این موجودات زیبا لذت ببرند. • اگر شرایط نوری حمام های شما به شکلی است که می توانید گل اشیانتوس را در آن جا قرار دهید، وجود آب و رطوبت در آن مکان، رطوبت کافی را برای آشیانتوس فراهم میکند.

توسط باربری

باربری