گوگل ادز یا گوگل ادوردز چیست؟

این سیستم طوری طراحی شده تا تمام مجموعهها بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. این شبکه شامل بیش از 2 میلیون سایت و اپلیکیشن است که 90 درصد کاربران اینترنتی جهان را به خود اختصاص می­دهند. وب سایت شما به دو صورت در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود که روش اول به پرداخت هزینه می باشد و گوگل این روش را نتایج جستجوی پرداخت شده (paid search results) می نامد که همان طور که در تصویر بالا آمده است شما به گوگل هزینه پرداخت می نماید تا تبلیغ شما در نتیجه جستجوها نمایش داده شود که همانطور که در تصویر بالا مشاهده می نماید این تبلیغات در بالا و سمت راست نتایج اصلی نمایش داده می شود و این روش Adwords نامیده می شود. بدین معنی که شما تنها زمانی هزینه پرداخت میکنید که کاربر بر روی وبسایت تبلیغ شده در صفحه نتایج جستجو (Saerch Engine Result Page یا SERP) کلیک کرده باشد. در گوگل ادوردز مدیریت حرفهای بر روی تبلیغات حکم فرماست. در این شرایط تبلیغات سرچ گوگل میتواند برگ برنده شما و کسب و کار جدیدتان باشد. شما اگر یک وبمستر می باشید، می توانید با ثبت نام در گوگل ادسنس تبلیغات کسب و کارهایی را در سایت خودتان نمایش دهید که از Google’s AdWords program استفاده می کنند.

مانند این است یک کودک که به تازگی راه افتاده بخواهد با یک دونده مسابقه برگزار کند. میتوانید به گوگل بگویید که تبلیغ شما را فقط به آقایان ۱۸ تا ۲۴ سالی نمایش دهد که در یکی از محلههای شهری در آلمان هستند و با گوشی خود به اینترنت متصل شدهاند. با توجه به بررسیهای صورت گرفته، تحقیقها و آنالیزها مشخص کردهاست که تقریبا تمامی افراد برای اینکه به اطلاعاتی که مایل هستند، دست پیدا کنند در جستجو خود تنها به نتایجی که در صفحه اول نمایش دیده شده، مراجعه میکنند و میتوان گفت که بیش از 99 درصد از مردم هیچ وقت به صفحه دوم گوگل مراجعه نمیکنند. ایمیل مارکتینگ بدون شک یکی از بهترین روش ها برای تبلیغات سایت به شمار میرود. تعداد بیشماری از کسب و کارهای اینترنتی از این روش استفاده میکنند تا مخاطبینشان را به برند خود وفادار نگه دارند. شما می توانید کسب و کار خود را با تبلیغ در گوگل به میلیون ها مخاطب نمایش دهید و فروش خود را افزایش دهید. به همین دلیل پیشنهاد می شود که کار تبلیغات گوگل را به یک کمپانی معتبر در زمینه ارائه خدمات Google Ads بسپارید. از همین رو تبلیغات در شبکه های اجتماعی میتواند یک راهکار مهم برای تبلیغات سایت محسوب شود.

به عنوان مثال، اپل از بازاریابی ایمیلی به عنوان یک روش دیجیتال مارکتینگ استفاده میکند و در این ایمیل از CTA (فراخوان به اقدام) همین حالا بخرید نیز استفاده میکند. این در حالی است که در تمام جهان این امر یک امر عادی است. با این شرایط، تقریبا محال است کسب و کاری راه اندازی کنید که رقیبی نداشته باشد. البته همانطور که در ادامۀ مقاله بطور جداگانه به شما توضیح میدهیم، امکان استفاده از بستر گوگل شاپینگ در ایران و برای کسب و کارهای ایرانی وجود ندارد و متاسفانه نمیتوانیم از امکانات جذاب و فوقالعاده این روش تبلیغ استفاده کنیم.

خدمات دارد. درصورتی که قصد دارید کسب وکار خود را در بسیاری از وب سایت های ایرانی به تبلیغ بگذارید می توانید از این سایت استفاده کنید. بسیاری از اپلیکیشن های موجود در گوگل پلی و اپ استور را نیز بنرهای تبلیغاتی شما را نمایش خواهند داد. با اینکه گوگل ادز در حال حاضر بزرگترین سیستم تبلیغات اینترنتی دنیا است ولی بسیاری از کسب و کارها از قدرت آن آگاهی نداشته یا به دلایل دیگر به سراغ آن نمیروند. با استفاده از ایمیل مارکتینگ میتوانید این تخفیفات اعمال شده را به مخاطبین خود اطلاع دهید؛ و شانس خود برای کسب درآمد بیشتر را افزایش دهید. همانطور که می دانید به دلیل عدم وجود واحد پولی ایران در تبلیغات گوگل، هزینه تبلیغات را باید با یکی از ارزهای مورد تایید گوگل پرداخت کنید. هتل و هزینه تأمین آن هتل دویست دلار است. این شیوه تبلیغاتی کاملا هدفمند است و باعث میشود افرادی که قبلا از وب سایت شما بازدید کرده اند و خریدی انجام نداده اند تبلیغ شما را ببینند و برای انجام خرید مجاب شوند. در واقع، همه آنها یک هدف دارند: کاربر را مجاب به کلیک کنند تا صفحه ای که شما انتخاب کرده اید به او نمایش داده شود.

وب سایت شما با طراحی یک تصویر در سایت های پربازدید قرار میگیرد و میتوانید از آن طریق ترافیک خود را افزایش دهید. شما میتوانید بهترین تبلیغات جهان را برای وب سایت خود ایجاد کنید، اما اگر این آگهی ها برای تعداد زیادی از مردم گیج کننده باشد هیچ سودی برایتان به همراه ندارد. برای اینکه تبلیغات شما موثر تر واقع شود و هزینه ای که پرداخت کرده اید به سود تبدیل شود به موارد زیر دقت کنید. با استفاده از گوگل ادز میتوانید تبلیغات ریمارکتینگ را اجرایی کرد و هدف اصلی آن بازگشت هزینه های تبلیغاتی است. تبلیغات در گوگل در تمامی مرورگرها و در محیط فارسی و انگلیسی فعال است و همین امر دایره مخاطبان شما را افزایش میدهد.

بعد از اینکه اکانت گوگل ادز ( گوگل ادوردز) شما یک تا سه ماه اطلاعات از کاربران کسب کرد می تواند انتخاب کند که کدام بخش ها نرخ تبدیل بالاتری داشته و به بازگشت سرمایه بیشتری برای کسب وکار شما منجر می شوند. بهتر است این شیوه را به عنوان یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ بدانید، تا این که آن را به عنوان یک شیوه تبلیغاتی کامل بشناسید. مواردی که تا به اینجا خوانید بهترین روش های تبلیغات سایت به شمار میروند. خدمات تبلیغات گوگل ادز به دو شکل تبلیغ در شبکه جست و جوی گوگل یا همان تبلیغ کلیکی و تبلیغات نمایشی ارائه میشود. کافی است یک بنر تبلیغاتی جذاب آماده کنید و از گوگل بخواهید تا این بنر را در سایتها، اپلیکیشنها و کانالهای یوتیوب مرتبط با هنر و گردشگری (و صد البته، فقط به کاربرانی که ویژگیهای مد نظرتان را دارند) نمایش دهد. اگر یک کمپین تبلیغاتی ویدیویی برای لباس ایجاد میکنید. در آگهی های تبلیغاتی ریسپانسیو شما می توانید تا 15 هدلاین (نوشته های آبی رنگ) و 4 خط توضیحات (نوشته های سیاه رنگ) را در متن تبلیغاتی خود نوشته و گوگل ترکیب های مختلفی از آن را به کاربران مختلف نمایش خواهد داد.

این کار باعث میشود سایت شما در موتور جستجوی گوگل رتبه بسیار مناسبی نسبت به رتبه های ارگانیک دریافت کند. هدف از ارائه فرمت های متنوع برای تبلیغ در گوگل ، جذاب تر شدن و افزایش بازخورد تبلیغات است که سبب جذب مشتری بیشتر برای استفاده کنندگان از سرویس تبلیغات در گوگل خواهد شد و به نوعی درآمد گوگل از این سرویس نیز افزایش خواهد یافت. باید سایتی باشد که سریع لود شود، طراحی مناسب و جذابی داشته باشد، و اینکه تجربه کاربری راحتی برای بازدیدکنندگان به وجود آورد. به این معناست که شما بدون اینکه آنها را تجربه کنید نمیتوانید تصمیم قطعی بگیرید. به عنوان مثال، تنها اینستاگرام را در نظر بگیرید که چه مقدار میتواند نقش مهمی در افزایش ترافیک وب سایت شما داشته باشد. به هر حال این شیوه ای است که اگر کاربران زیادی بدون انجام تراکنش وب سایت شما را ترک میکنند میتوانید در نظر بگیرید تا بتوانید تعدادی از آنها را به مشتریان برند خود تبدیل کنید.

شرکت ما به عنوان پارتنر رسمی گوگل شناخته میشود و تخصص کافی برای اجرای آگهی های گوگل ادز را در اختیار داریم. علاوه بر فرمت تبلیغ در صفحه جستجو (شبکه جستجو) و فرمت تبلیغ بنری در سایت ها و اپلیکیشن های همکار گوگل (شبکه نمایشی) ، گوگل فرمت های جدیدی از آگهی ها را نیز در اختیار کاربران خود قرار داده است که می­توان به تبلیغات ویدئویی در یوتیوب ، تبلیغ در جیمیل و یاهو ، تبلیغ اپلیکیشن در گوگل پلی و اپ استور نیز اشاره کرد. امروزه بر هیچکس پوشیده نیست که شبکه های اجتماعی درصد بسیار زیادی از کاربران آنلاین را در اختیار گرفته اند. امتیاز کیفیت و CPC از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند؛ چرا که این دو معیار، در کنار هم موقعیت تبلیغ در نتایج جستجوی گوگل را مشخص میکنند. هردو کاربری های خاص خود را دارند و استراتژی های زیادی وجود دارد که می توانید برای هر یک انجام دهید. شایان ذکر است که LinkWorth یک شبکه پیوند متنی محبوب است که در آن گزینههایی برای استفاده از تبلیغات متنی چرخشی و غیره نیز وجود دارد. بنابراین بسیار مهم است بازار هدف خود را بررسی کنید و مخاطبین خود را به خوبی بشناسید. به این صورت تا وقتی که کسی از سایت شما بازدید نکرده باشد شما هزینه ای به گوگل پرداخت نمیکنید.

بنابراین سوال اینجاست که چقدر برای تبلیغات گوگل هزینه کنیم؟ باید بدانید که برای این سوال نمی توان پاسخ مشخصی عنوان کرد زیرا میزان درآمدی که شما از طریق گوگل ادسنس به دست می آورد به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله: میزان ترافیک وب سایت شما، تعداد آگهی دهنده ها در حوزه تجارت، نوع محتوای تولید شده در وب سایت شما، نوع ترافیکی که وارد وب سایت می شود و… حدودا در هر ساعت از روز بیش از ۲۲۰۰۰ سایت جدید به وجود میآید. شما میتوانید در این روش از تبلیغات کلیکی یا نمایشی استفاده کنید. تبلیغات سایت در گوگل یکی از بهترین روش هایی است که میتوانید برای جذب مشتری و افزایش ترافیک انجام دهید. موضوع مهم برای تبلیغات شما در این شبکه های ویدیویی پربازدید این است که کاربر آگهی شما را قبل از تماشای ویدیو میبیند. روش دوم اما موضوع سخن ما در این نوشته است: تبلیغات کلیکی گوگل در تهران . گوگل ادز از روش مزایده برای محاسبه هزینه تبلیغات خود استفاده می نماید.

پس توجه کنید که هزینه ای که به ازای هر کلیک به گوگل پرداخت میکنید و تعرفه تبلیغ گوگل ادز هم مهم هستند. پارس ادوردز میتواند به شما در اجرای تبلیغات ویدیویی کمک کند. اجرای کمپین در گوگل به سرعت وب سایت شما را در معرض دید کاربران قرار میدهد. تبلیغات کلیکی یکی از روشهای عالی برای دسترسی سریعتر به مشتریان هدفمند و فروش محصولات و خدمات خود است. از مهمترین ویژگیهای این سایت واحد پولی دلاری آن است که در عرصه بینالمللی فعالیت میکند. نمایش تبلیغ در این سایت ها بصورت بنری است و کاربر با کلیک بر روی بنر ، وارد سایت شما خواهد شد.

به عنوان مثال، اگر در یوتیوب ما کلمه Marketing را جستجو کنیم میبینیم که اولین نتایج آن مربوط به تبلیغات چند وب سایت نسبت به همین موضوع است. ما در ادامه به شما چگونگی فعال شدن تبلیغ گوگل را توضیح میدهیم. خب، میدانیم هیجانزدهاید که توانستید کمپین تبلیغاتی خود را در گوگل راهاندازی کنید. اگر میخواهید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید یا شانس بیشتری برای جذب مشتری داشته باشید، از خدمات تبلیغات در گوگل استفاده کنید. به محز این که وارد این صفحه شوید، در صورتی که در حساب کاربری خود لاگین باشید، از شما خواسته می شود تا اولین کمپین خود را ایجاد کنید.

طبیعتا هر چقدر رتبه بهتری در بین جستجوهای کاربران در موتور های جستجو داشته باشید، کاربران بیشتری از وب سایت شما گوگل ادز در ایران دیدن می کنند. این باعث میشود مواقعی که کاربر کلمه یا عبارتی را اشتباه تایپ میکند یا بین کلمات فاصله زیاد میگذارد و برعکس، باز هم امکان نشان دادن تبلیغ به کاربر وجود داشته باشد. وب سایتی که شما به تازگی راه اندازی کرده اید، توان رقابت با سایت های قدیمی فعال در این حوزه را ندارد. نت برگ وب سایتی است که عمده تبلیغات آن دارای تخفیف بوده و بعد از دو وب سایت بالا جزو پربیننده ترین وب سایت هایی است که می توانید محصولات خود را به رایگان در آن در معرض دید قرار دهید. وب سایتی که با ترغیب گوگل مبنی بر شایستگی رتبه بالاتر از سایر وب سایت ها در همین موضوع ، کار بهتری انجام داد. میلیونها وبسایت و اپلیکیشن با شبکه نمایش گوگل (Display Network) جهت نمایش تبلیغات همکاری میکنند. با توجه به تنظیمات موجود در کمپین یونیورسال می توانید برای اپلیکیشن خود تعداد نصب و یا بازدید کننده اضافه کنید.

توسط باربری

باربری