خانه هوشمند و هوشمندسازی ساختمان، ویلا ، هتل ،خانه ، BMS با ایده پردازان

هدفدفتر کار هوشمنداین است که با ایجاد یک فضای مناسب و با استفاده از تکنولوژی، بهره‌وری کارمندان را بالا برده و در عین حال مصرف انرژی را کنترل کند. بدون شک قدرت هوشمندسازی ساختمان، به عنوان بخشی از اینترنت اشیا، به همبستگی و یکپارچه بودن آن است. این ساختمان‌ها امکان جمع‌آوری داده‌های واقعی را دارند و بنابراین برای کسب و کارها یک نقطه قوت محسوب می‌شوند. چرا که به افراد امکان پیدا کردن راهی بهتر برای کار کردن و بهبود بهره‌وری را می‌دهند. به عنوان یک سازنده یا مدیر ساختمان، احتمالاً حداقل یک بار نام ساختمان هوشمند را شنیده باشید.

در حال حاضر Alexa آمازون با تکنولوژی خانه هوشمند LG کار می‌کند

خانه هوشمند و هوشمندسازی ساختمان، ویلا ، هتل ،خانه ، BMS با ایده پردازان تنوع بالای کلیدهای موجود در بازار، سازگار با پروتکل های بروز موجب شده تا هوشمند سازی ساختمان در محدوده قیمت و هزینه های مختلف با مزایای متعدد ممکن باشد. خانه هوشمند تکنولوژی جدیدی است که امروزه افراد زیادی از این تکنولوژی در منازل، محل کار و … استفاده می‌کنند. تجهیزات خانه هوشمند ایرانی از جذاب‌ترین تکنولوژی‌هایی است که مورد استفاده عموم قرار می‌گیرد و باعث می‌شود خانه یا محل کار حس مدرن بودن و لوکس بودن را القا کند. محصولات خانه هوشمند مدل‌ها و سبک‌های مختلفی دارد که می‌توانید متناسب با فضای مورد نظرتان از آن‌ها استفاده کنید. استفاده از تجهیزات خانه هوشمند باعث می‌شود تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود و همین امر کم شدن هزینه‌ها را به همراه دارد. با این تجهیزات می‌توان دما خانه، سیستم گرمایش، سیستم‌های روشنایی و برق را تنظیم کرد تا از اتلاف انرژی جلوگیری شود؛ همچنین استفاده از محصولات خانه هوشمند کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد و تمامی کارهای خانه یا محل کار را آسان می‌کند.

آخرین محصولات

مواد آلاینده می توانند بر انسان، گیاه، مواد، اشیا و محیط زیست جانبی تاثیر مستقیم بگذارند. طبق آمار های منتشر شده در سال ۱۳۹۳ میزان انتشار گاز های گلخانه ایی بخش ساختمان حدود ۲۲.۸٪ می باشد که در نوع خود قابل تامل است. طبق آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۰ حدود ۲۴ میلیون واحد مسکونی در کشور وجود دارد که این تعداد واحد مسکونی با توجه به رشد جمعیت در طی ۳۰ سال اخیر در کشور هاکی از افزایش قابل توجهی در این زمینه می باشد. اگر بخواهیم به شکل خلاصه کاربرد های این سیستم را نام ببریم به لیست زیر می رسیم.

سیستم های تهویه مطبوع متناسب با مدل شان با روش های متفاوتی هوشمند می شوند. در واقع کارشناسانِ ایران بی ام اس قابلیت های مشخصی را به سیستم های گرمایش و سرمایش ساختمان شما اضافه خواهند کرد. اتوماسیون این سیستم به تناسب حضور و عدم حضور شما در منزل و تنظیم دمای مناسب فعالیت می کند. معمولا به دلیل برد بالا و مصرف بهینه انرژی، برای برقراری ارتباط بین لوازم هوشمند سازی ساختمان از این دسته استفاده می‌شود.

کاربرد های سیستم هوشمند ساختمان BMS

در نتیجه استفاده از تکنولوژی سیستم های کنترل مرکزی در ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری، بیمارستانی، آموزشی و داروسازی خانه هوشمند آکو ها و … رو به افزایش است. اینترنت اشیا به طور مداوم دستگاه‌های ما را هوشمندتر می‌کند؛ اما این تکنولوژی صرفا به دستگاه‌ها خلاصه نمی‌شود. انواع تجهیزات هوشمند سازی ساختمان در حال تبدیل شدن به یک کانون نوآوری هستند که می‌توانیم تأثیر آن را در سراسر جهان مشاهده کنیم. مزایایی که انواع تجهیزات خانه هوشمند برای ساختمان‌ها به ارمغان می‌آورد بسیار گسترده است.

تمرکز شرکت های بزرگ دنیا بر مینی کامپیوتر ها و توسعه مداوم آنها، قیمت اقتصادی و گره خوردن آینده تکنولوژی با این تراشه ها همه و همه دلایلی بود بر انتخاب یک پروسه پیچیده و زمانبر و در عین حال یک ماجراجویی بی نظیر. مینی کامپیوتر ها دارای سیستم عامل هستند و دیگر محدودیت های میکروکنترلر و PLC ها را نخواهند داشت. پس از انتخاب نوع مینی کامپیوتر پروتکل ارتباطی بک نت به عنوان قابل اطمینان ترین پروتکل جهانی انتخاب شد. لازم به ذکر است پروتکل زبان ارتباطی بین تجهیزات سیستم هوشمند است و زبان های رایج BUS – MOD BUS – KNX – BACNET هستند. BUS – MOD BUS قدیمی ترین نوع پروتکل اتوماسیون است و جهت انجام اتوماسیون هایی در سطح پایین استفاده می شود و به مرور زمان به علت محدودیت در میزان ارتقا پذیری از بازار هوشمند سازی حذف شده است.

  • 4-پیروی از جدیدترین متدهای آموزشی با استفاده از فضای اینترنت و مزایای متعدد آن به منظور کاهش هزینه تردد و صرفه جویی در زمان افراد.
  • تمامی این کارها به راحتی با استفاده از اپلیکیشن smart home که روی موبایلتان نصب کرده اید قابل کنترل و مدیریت می باشد.
  • یک هوشمند سازی اصلی خانه دارای سه جزء اصلی است، یک سرور ، ماژول رابط سخت افزار و یک بسته نرم افزاری.

توسط باربری

باربری